مراقبت های بعد از شکستگی مچ پا

مراقبت های بعد از شکستگی مچ پا

مراقبت های بعد از شکستگی مچ پا

در طول روز و با انجام فعالیت هایی از جمله راه رفتن، دویدن، رقصیدن و ورزش کردن و یا وارد شدن ضربه های شدید به مچ پا، ممکن است مچ پا شکسته شود. استخوان مچ پا شکسته شده را متاتارس می نامند. استخوان های متاتارس استخوان های بلندی در پای شما هستند که مچ پا را به انگشتان پا متصل می کنند و در حفظ تعادل در هنگام راه رفتن و یا ایستادن به شما کمک می کنند. در صورت شکستگی مچ پا می توانید به یک پزشک متخصص مچ پا در اصفهان مراجعه کنید، پزشک متخصص توسط دستگاه های رادیولوژی نوع شکستگی را مشخص کرده و اقدام به درمان آن می کند.

علت شکستگی مچ پا

پا از 26 استخوان تشکیل شده است. برخی از این استخوان ها بسیار ظریف هستند و از این جهت آنها در برابر ضربه، بسیار آسیب پذیر هستند. در واقع از هر ده شکستگی استخوان یک مورد در پا اتفاق می افتد. پیچ خوردگی مچ پا می تواند منجر به یک ترک جزئی در استخوان شود، از طرف دیگر تصادف های رانندگی ممکن است منجر به شکستگی استخوان پاشنه پا شود. هر چقدر ضربه شدیدتری به مچ پا وارد شود، احتمال آسیب دیدن استخوان پاشنه نیز بیشتر می شود. ضربه به پا، مانند فرود آمدن سنگین روی پا، افتادن یا آسیب های ورزشی همگی ممکن است باعث شکستگی مچ پا شود. پیچش شدید پا نیز می تواند منجر به شکستگی پا شود. شکستگی ها بدون درمان می توانند منجر به آرتریت، بدشکلی و مشکلاتی شوند که می توانند کل سیستم اسکلتی عضلانی شما را تحت تاثیر قرار دهد. در نتیجه در صورت ایجاد شکستگی حتما به یک پزشک متخصص جراح مچ پا مراجعه کنید.

استفاده از تخت های استاندارد برای مراقبت از بیماران

علائم شکستگی مچ پا شامل درد، تورم، کبودی و ناتوانی در قرار دادن وزن روی پاشنه پا، می باشد. برای مراقبت از مچ پای آسیب دیده باید دستورات پزشک را رعایت کنید. در بعضی موارد که آسیب دیدگی پا و مچ پا شدید باشد باید از تخت های استاندار که تشک طبی بیمارستانی دارند، برای مراقبت از بیماران استفاده کرد. در واقع آسیب های اسکلتی که در اثر وارد شدن ضربه های محکم به پا به وجود می آیند، در بسیاری از موارد حرکات فرد را دچار مشکل می کنند برای طی کردن دوران درمان، بیمار باید از تخت های مخصوص استفاده کرد. برای کاهش ورم مچ پا، می توانید پای خود را به قسمت بالای تخت وصل کنید. سعی کنید دوران نقاهت خود را به طور کامل استراحت کنید و وزنه های سنگین به پای خود اضافه نکنید. پزشک متخصص ممکن است برای شما برنامه توانبخشی شخصی فیزیوتراپی را مشخص کند، در این حالت برای طی کردن مراحل درمان شما نیاز به یک تخت بستری و ویلچر استاندارد دارید. فیزیوتراپی به افزایش دامنه حرکتی، قدرت و انعطاف پذیری کمک می کند و می تواند خطر آسیب های بعدی، را کاهش دهد.

عکس رادیولوژی مچ پا

شکستگی مچ پا اغلب از طریق معاینه تشخیص داده می شود. بعضی اوقات پزشک متخصص ارتوپد و درد برای تشخیص نوع شکستگی مچ پا از دستگاه های رادیولوژی مانند اشعه ایکس و سی تی اسکن استفاده می کند. برای داشتن عکسی واضح تر از محل شکستگی مچ پا، عکس از دو جهت از پا گرفته می شود. برای انجام جراحی های ارتوپد پزشک متخصص می تواند از دستگاه رادیوگرافی استفاده کند. همانطور که برای درمان گوش درد از فروش سمعک در اصفهان استفاده می شود. دستگاه های رادیولوژی و رادیوگرافی مورد استفاده در مطب ها و بیمارستان ها باید دارای استانداردهای جهانی باشند. به طوری کلی می توان گفت از دستگاه های تصویر برداری برای تشخیص و پیشگیری از بیماری ها، استفاده می شوند.

درمان سریع شکستگی مچ پا

برای درمان شکستگی مچ پا، شما ممکن است نیاز به گچ و یا عصا داشته باشید. در بعضی موارد که شدت آسیب وارد شده به پای شما شدید باشد، مچ پا باید توسط پزشک متخصص ارتوپد معاینه شود سپس باید قسمت آسیب دیده جراحی شود. برای این کار باید به متخصص مچ پا اصفهان مراجعه کنید و درمان شکستگی مچ پای خود را سریع تر شروع کنید. درمان شکستگی و طول دوره بهبودی بسته به محل و شدت شکستگی متفاوت است. در اکثر موارد، مچ پا به مدت تقریباً شش هفته در گچ یا آتل قرار می‌گیرد و اغلب از عصا برای جلوگیری از وارد کردن وزن به مفصل استفاده می‌شود. برای شکستگی‌ های جدی‌ تر پا، ممکن است نیاز به عمل جراحی باشد تا استخوان‌ ها به درستی ترمیم شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.