تخت سه شکن ژنیکولوژی

شرکت توان زیست یکی از عرضه کنندگان انواع تخت های بیمارستانی مانند تخت جراحی، تخت ارتوپدی، تخت بستری و غیره است. نام دیگر این تخت سه شکن برقی، تخت استاندار زنان است که در شرکت توان زیست مطابق با استاندارد های روز دنیا طراحی و ساخته می شود. تخت های ژنیکولوژی تخت هایی هستند که برای زنان استفاده میشوند.

این نوع تخت ها امروزه هم در بیمارستانها در بخش های زنان و هم درمطب های زنان و هم در شبکه های بهداشت مناطق شهری و روستایی استفاده میشوند. این مدل تخت حالت خاص خود را دارا میباشد و انواع اعمال مربوط به بانوان روی آن انجام میشود. تخت هم حالت صندلی میشود هم به حالت تخت درمیاید. پایه پایینی که میتواند کاملا پایین بیاید و رهاشود. پشتی هم کاملا متحرک است استراکچیر از پروفیل ساخته میشود و پوشش رنگ کوره ای الکترواستاتیک دارد. برای زیبایی بیشتر در برخی موارد روی استراکچر فلزی کاور کشیده میشود که اغلب ازجنس ABS میباشد.

معرفی تخت معاینه

این تخت در دو مدل ساده و برقی تولید می شود. که ساده ها به کمک اهرم های دستی تعبیه شده در هر قسمت شکن ها قابل تغییر است. مدل برقی به وسیله پدال یا شاسی های تعبیه شده قابل تغییر شکن است.

پایه های تخت به صورت استاندارد تولید شده است، پایه های آن از کروم قوی، لوله های فولادی مستطیل شکل ساخته شده است. تخت روی 4 چرخ نصب می شود که قابلیت جابه جایی آسان تخت را فراهم می کند.

این تخت به صورت الکترو هیدرولیکی می باشد که دسترسی آسان به موقعیت معاینه را به طور خودکار و با یک حرکت آسان تضمین می کند. دارای طراحی مدرن و سیستم هیدرولیکی پایدار و روان بلمونت راحتی و ایمنی را برای زنان فراهم می کند. تخت جمع و جور، استفاده موثر از فضا را حتی برای یک اتاق معاینه کوچک تضمین می کند.

این تخت معاینه و دیگر نمونه های تخت معاینه شرکت توا زیست بسیار کاربردی است و علاوه بر معاینه برای زایمان های طبیعی و جراحی های زنان نیز کاربرد دارد.

این شرکت علاوه بر تخت های معاینه زنان، تخت بستری بیمار، تخت دیالیز ، تخت جراحی و … را تولید و به بازار عرضه کرده است. این تخت ها دارای کیفیت درجه یک و مناسب ترین قیمت در مقایسه با دیگر برند ها می باشد.

اجزای تشکیل دهنده تخت معاینه

  • تکیه گاه

تکیه گاه همانطور که از اسمش مشخص است محلی است که بیمار به آن تکیه می کند. تکیه گاه به صورت شکن است و یا به صورت دستی و یا اتوماتیک قابلیت تنظیم شدن دارد و قابلیت تبدیل شده به صندلی و یا تختخواب کامل می شود.

  • محل نشستن

این قسمت کفی تخت محسوب می شود و محل نشستن بیمار است. و قابلیت تغییر دادن ندارد.

  • محل قرار گرفتن پاهای بیمار

در انتهای تخت قسمتی تعبیه شده است که محل قرار گرفتن پا ها می باشد. این قسمت نیز به صورت شکن است و در صورت نیاز نداشتن به قرارگیری پا ها روی آن ، به سمت زیرصندلی سر می خورد. این قسمت نیز یا به صورت دستی و یا اتوماتیک می تواند  تغییر کند بسته به نوع تخت.

  • دسته های اطراف تخت

در کناره های دسته هایی نصب شده است که جهت تسلط بیشتر پزشک بر روی بیمار می تواند استفاده شود. این دسته ها قابلیت تحرک داشته و در صورت استفاده نشدن به کناره ها کشیده می شود. این دسته ها از انحنای پا ها پشتیبانی می کند در این حالت پا ها به طور طبیعی و بدون فشار هستند.

ویژگی های تخت معاینه

  • دوام بالا ی تخت در برابر فشار
  • مقاوم در برابر خوردگی
  • مقاوم  و استحکام بالای تخت در برابر ضربه
  • تخت به صورت سه شکن است و هر کدام از شکن ها قابلیت تغییر زاویه دارند.
  • تشک تخت در رنگ های مختلف تولید می شود.
  • در قسمت نشستن فضایی خالی ساخته شده که به راحتی می توان لگن را در زیر آن قرار داد. این لگن جهت جمع اوری ادرار بیمار می باشد.
  • جنس رویه تشک از چرم می باشد. روی آن با پلاستیک فشرده شده سازی شده است که این امر ضدعفونی کردن و شستشوی تخت را آسان کرده است.
  •  تخت در ابعاد استاندار ساخته شده است و  راحتی زنان باردار را روی این تخت افزایش می دهد.

انواع تخت معاینه

تخت معاینه در دو حالت نشسته و خوابیده بسیار کاربردی می باشد. اگر به دنبال تخت مناسب جهت معاینه در مطب، کلینیک و یا بیمارستان هستید به شما پیشنهاد می شود حتما با ما تماس بگیرید تا با راهنمایی و مشاوره ، بهترین تخت ها را به شما معرفی کنند.

این مدل تخت هم بصورت مکانیکال هم بصورت الکتریکال ساخته میشود که بسته به جایگاه یا سلیقه خریدار است. مثلا دربیمارستان و مطب های شلوغ سعی میکنند از نوع برقی استفاده کنندکه راحت تر و سریعتر بتوانند تخت را تغییرحالت بدهند یا درخانه بهداشت که حالا به نسبت خلوت تر میباشد بیشتر ازنوع دستی استفاده میشوند. در اینجا توضیحاتی درمورد کارایی و اکسسوری های این نوع تخت میدهیم

این مدل تخت یا صندلی همانطورکه قبلا گفتیم دارای استراکچرفلزی و روکش های مخصوص سه قطعه روی بستر شامل پشتی زیرپایی و قسمت ثابت زیر بدن که با تشک های سه تکه مخصوص کاورشده اند جنس تشکها فوم سرد یا ابر هستند که روکش های چرم دارند و قابلیت شستشو و ضد عفونی شدن را دارا میباشند و رنگ بندی های مختلف وسلیقه ای دارند ،

برخی از مدل ها دارای چرخ هستند که روی چرخ ها ترمز های مخصوص نصب میشود که هم جابجایی تخت راحت ترباشد و هم درمواقع سکون تخت محکم سرجایش بماند و حرکت نکند چرخ ها از جنس فلز یا ABS  ساخته میشوند  و طوری طراحی میشوند که درجای خودشان راحت چرخش داشته باشند و بسیار روان باشند تا در موقع حرکت و تغییر جهت گیر نکنند و مشکل نداشته باشند ، دو قطعه زیرپایی مخصوص زنان در دو طرف تخت نصب میشوند و حالت هلالی دارند که روی این دو قطعه هم با تشکچه های مخصوص پوشانده میشوند تا پاها روی آن  به راحتی قراربگیرند و بیمار اذیت نشود.

این زیرپایی ها با کلمپ های مخصوص به تخت وصل میشوند و طوری هستند که قابلیت چرخش و تنظیم ارتفاع دارند. قطعات زیره آنها بیشتر از جنس استیل میباشد نوع دستی تخت  بدون موتور و دارای هندل و جک هایی است که به کمک این قطعات تخت را می توان تغییرحالت داد مثلا پشتی تخت به کمک جک های ثابتی که در آن زیرقرار دارد و پلکانی میباشد به هرحالتی میتواند تغییرش دهد زیرپایی را نیز به همین صورت و با کمک هندل و اهرم های مخصوص که درکنارآن تعبیه میشود میتوان تغییرحالت داد.

نوع الکتریکال و برقی این مدل تخت همه کارها را بوسیله موتور و جک های مخصوص انجام میدهد ، موتورها در قسمت پایین و روی استراکچرنصب میشوند و کاور تخت بخاطر زیبایی کلاً آنها را می پوشاند.

موتورها و جک ها بوسیله ریموت کنترل تخت را به حالت های مختلف درمیاورند. تخت های برقی هم مثل دستی ها از سه قطعه مجزا روی بستر تشکیل می شوند با تشک های مخصوص پوشانیده میشوند. زیر پایی های کناری قابلیت چرخش و تنظیم شدن را دارا میباشند ولی در مدل برقی تخت ژنیکو از هندل و جک دستی دیگر استفاده نمی شود و تمام حالت های تخت با موتورها و ریموت کنترل تغییر میکند.

یکی از آپشن هایی که هم تخت های دستی و هم برقی دارا میباشند آپشن تنظیم ارتفاع کلی میباشد که دستی ها با هندل های چرخشی و برقی ها باکنترل انجام میدهند. در ضمن استراکچر هندل ها و موتورها باید طوری ساخته شوند که بسیار پر قدرت باشند به هر حال وزن های مختلفی روی تخت میاید و تخت باید تحمل وزن بالاداشته باشد که مشکلاتی از قبیل شکستگی، سقوط بیمار و عمر کم تخت در مرور زمان پیش نیاید. درضمن موتورها باید کاملا بیصدا و ایمن باشند تا بیمار و پزشک باخیال راحت از آن استفاده کنند.

نوع خاصی از این مدل تخت ها در اتاق زایمان استفاده میشود که برقی با موتورهای مجزا و کارایی متفاوت میباشد که دارای آپشن های بیشتری نسبت به تخت های ژنیکو برقی است این مدل تخت ها در اتاق های عمل استفاده می شوند تخت زایمان اکسسوری های زیادی دارد از جمله زیرسری، زیردستی، بدساید، تسمه، زیرپایی های مجزا و کلمپ هایی که همه این قطعات را به تخت متصل میکنند.

در ضمن این مدل تخت قطعه جداگانه ای جهت بستری بیمار دارد که به قسمت پایینی متصل میشود آن قطعه هم دارای تشک میباشد و وقتی به بدنه متصل میشود تخت کاملا به حالت بستری تبدیل میشود تا بیمار بدون پیاده شدن یا جابجا شدن از روی تخت زایمان بتواند استراحت کند.

درآخر اضافه میکنم شرکت دانش بنیان توان زیست سپاهان تخت های ژنیکولوژی را باکیفیت بالا و مطابق استانداردهای جهانی تولید و عرضه می نماید.