بیماری کرونا و اختلالات روانی

بیماری کرونا و اختلالات روانی متعاقب آن

بیماری کرونا و اختلالات روانی متعاقب آن

ارتباط بین عفونت COVID-19 و سلامت روانی بعدی و شرایط عصبی پیدا شده است

از هر سه بازمانده از COVID-19 ، یک نفر در عرض شش ماه پس از آلوده شدن به ویروس SARS-CoV-2 ، یک تشخیص عصبی یا روانپزشکی دریافت کرد ، مطالعه مشاهده ای بیش از 230،000 پرونده سلامت بیمار منتشر شده در مجله The Lancet Psychiatry تخمین می زند. در این مطالعه 14 اختلال عصبی و سلامت روانی مورد بررسی قرار گرفت.

پروفسور پل هریسون، نویسنده اصلی این مطالعه ، از دانشگاه آکسفورد ، انگلستان ، گفت: “اینها داده های واقعی تعداد زیادی از بیماران است. آنها میزان بالای تشخیص های روانپزشکی پس از COVID-19 را تأیید می کنند و نشان می دهند که اختلالات جدی که بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد (مانند سکته مغزی و زوال عقل) نیز رخ می دهد. در حالی که موارد اخیر بسیار نادر هستند ، اما به ویژه در افرادی که COVID-19 شدید داشتند ، قابل توجه هستند.

اگر چه خطرات فردی برای اکثر اختلالات اندک است، اما تأثیر آن در کل جمعیت به دلیل وسعت همه گیری و سیستم های مراقبت اجتماعی قابل توجه است و بسیاری از این شرایط مزمن هستند. در نتیجه، سیستم های مراقبت های بهداشتی باید برای تامین نیازهای پیش بینی شده ، هم در خدمات مراقبت های اولیه و تجهیزات مقابله با کرونا و هم در خدمات ثانویه مانند بهترین مرکز مشاوره در اصفهان و دیگر منابع لازم را تهیه کنند.

از زمان شروع همه گیری COVID-19 ، نگرانی فزاینده ای وجود دارد مبنی بر اینکه بازماندگان در معرض خطر بیشتر اختلالات عصبی هستند. یک مطالعه مشاهده ای قبلی توسط همان گروه تحقیقاتی گزارش داد که بازماندگان COVID-19 در سه ماه اول پس از عفونت در معرض افزایش اختلالات خلقی و اضطرابی هستند. با این حال، تا کنون، هیچ داده ای در مقیاس وسیع در مورد خطرات تشخیص های عصبی و روانپزشکی در شش ماه پس از عفونت COVID-19 وجود ندارد.

به طور کلی، برآورد تشخیص اختلال عصبی یا سلامت روانی پس از عفونت COVID-19 ، 34 درصد بود. برای 13 درصد از این افراد این اولین تشخیص عصبی یا روانی ثبت شده آنها بود.

شایع ترین تشخیص ها پس از COVID-19 اختلالات اضطرابی (در 17٪ بیماران) ، اختلالات خلقی (14٪) ، اختلالات سوء مصرف مواد (7٪) و بی خوابی (5٪) بود. بروز پیامدهای عصبی کمتر بود ، از جمله 0.6 برای خونریزی مغزی ، 2.1 برای سکته مغزی ایسکمیک و 0.7 برای زوال عقل.

چگونه کووید و ویروس های دیگر بر مغز شما تأثیر می گذارد

علاوه بر علائم بارز عفونت کووید ، مانند تب ، سرفه و تنگی نفس ، 25 درصد از افراد علائم مربوط به مغز و سیستم عصبی خود را از جمله سرگیجه ، سردرد ، خستگی ناتوان کننده و “مه مغزی” یا اختلال شناختی تجربه می کنند. که در به خاطر سپردن ، یادگیری و تمرکز مشکل دارد. در حالی که علائم به محض بهبودی از بین می روند ، برخی از بازماندگان کووید اثرات طولانی مدت را تجربه می کنند.

در این مرحله ، محققان مطمئن نیستند که مکانیسم فیزیولوژیکی دقیق باعث ایجاد علائم عصبی و شناختی می شود. یک توضیح احتمالی؟ مطالعه ای در مجله پزشکی نیوانگلند بافت مغز افرادی را که در اثر کووید فوت کرده بودند مورد بررسی قرار داد و متوجه ترکیبی از التهاب و نشت رگ های خونی در مغز شد.

اثرات بهداشت روانی ابتلا به کووید

در حالی که اکثر مردم در طول بیماری همه گیر بیش از حد معمول با مسائل روانی روبرو هستند ، اضطراب و استرس ناشی از تشخیص کووید حتی برای کسانی که بهبود می یابند قابل توجه است.

محققان نوشتند که شیوع بیماری های روانی در بازماندگان کووید “حداقل تا حدی پیامدهای روانی و سایر موارد تشخیص کووید -19 را منعکس می کند تا اینکه مظهر مستقیم بیماری باشد”.

تحقیقات قبلی از همان گروه در آکسفورد نشان داد افرادی که مبتلا به کووید تشخیص داده می شوند بیشتر از افرادی که در طول همه گیری با سایر مسائل بهداشتی کنار می آیند ، دارای مشکل روانی هستند. به عنوان مثال ، افرادی که از کووید -19 بهبود می یابند دو برابر بیشتر از افرادی که به آنفولانزا مبتلا بودند ، دچار اختلال سلامت روانی می شدند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.