انواع تشک های تخت بیمارستان

انواع تشک های تخت بیمارستان

انواع تشک های تخت بیمارستان

تشک های تختخواب بیمارستانی که معمولاً به آنها تشک طبی بیمارستانی یا تشک های درمانی نیز گفته می شود ، یکی از مهمترین فاکتورها در هنگام ایجاد راحتی و پشتیبانی از بیمار است که در دوره نقاهت در حین تختخواب به سر می برد.

تشک های تختخواب بیمارستانی، هنگامی که افراد برای مدت طولانی بی حرکت می مانند، ممکن است راحتی را فراهم کند و از عوارض جانبی جلوگیری کند.

افرادی که به تشک تخت بیمارستان نیاز دارند، در معرض ابتلا به زخم فشار قرار دارند. یک تشک مناسب وزن را به طور مساوی توزیع می کند، از زخم های فشار جلوگیری و درمان می کند.

در این مقاله ، ما مزایا و خطرات تشک های تخت بیمارستان را بررسی می کنیم و لیستی از بهترین تشک های تختخواب بیمارستانی و بالابرهای موجود در اینترنت را ارائه می دهیم.

انواع تشک های تخت بیمارستان

 

بیشتر تشک های تخت بیمارستان از یک یا چند مورد زیر تشکیل شده اند:

فوم های کف ، کویل های داخلی ، هوا یا ژل.

گرچه ممکن است اشتراکات آنها محدود باشد، این تشک ها را می توان در چندین زمینه مجزا دسته بندی کرد (برخی از آنها با هم تداخل دارند):

تشک های داخلی، تشک های کف، تشک های کم هوا، تشک های فشار متناوب، تشک های چرخشی جانبی و تشک های باریاتریک

تشک تخت بیمارستان چیست؟

تشک تخت بیمارستانی، تشکی است که در تخت بیمارستان یا در خانه استفاده می شود. برخی از افراد در صورت بیماری یا تحرک کم یا اختلال در خانه به این نوع تشک نیاز دارند. تشک سنتی ممکن است برای برخی شرایط پزشکی مناسب نباشد. علاوه بر این، ممکن است زخم های فشاری را تشدید یا ایجاد کند، که به آن زخم بستر نیز می گویند.

زخم های فشار به دلیل ترکیبی از عوامل ایجاد می شوند. فشار خارجی طولانی مدت روی بافتها باعث کمبود جریان خون در ناحیه آسیب دیده می شود. تخلیه نقص در سیستم لنفاوی ممکن است به ایجاد زخم نیز کمک کند.

در مقایسه با تشک های سنتی ، تشک های تخت بیمارستان از بروز زخم های فشار جلوگیری و تسکین می دهند. تولید کنندگان تشک تخت بیمارستان از مواد مختلفی در محصولات خود استفاده می کنند.

تشک های تختخواب بیمارستانی نیز باید ضد آب، ضد میکروبی بوده و به راحتی تمیز شوند. این ویژگی ها اطمینان می دهند که تشک ها مطابق استانداردهای بهداشتی پزشکی است.

سر، پا و ارتفاع کلی تخت را می توان پایین آورد یا بلند کرد. ریل های جانبی روی تخت های بیمارستان نیز از سقوط و آسیب دیدگی جلوگیری می کند. تشک های تخت های بیمارستانی نیز می توانند با تنظیم سر و پاها خم شوند.

انواع تشک های تخت بیمارستان

مزایا و خطرات

برای افرادی که باید در رختخواب بمانند، تخت بیمارستان با تشک مناسب از تشک سنتی ایمن و راحت تر است با این حال ، ممکن است برای افراد متحرک مناسب نباشد.

فواید

تشک ها وزن فرد را به طور مساوی در پنج منطقه تقسیم می کند. ضدآب و ضد شعله است. لایه فوقانی پیچیده فشار بر قسمتهای استخوانی بدن را که ممکن است بیشتر در معرض فشرده شدن تشک قرار گیرند کاهش می دهد.

خطرات

برای افرادی که در معرض خطر نیستند، کسانی که تحرک کمتری ندارند و کسانی که نیازی به خوابیدن ندارند ، تشک تختخواب بیمارستانی مناسب نیست.

یکی از خطرات انتخاب تشک تخت بیمارستان این است که اگر شخصی باید در خانه در رختخواب بماند آنها ممکن است قبل از خرید تشک را امتحان نکنند.

بسنده کردن به برچسب های روی تشک تخت فقط کافی نیست، یک تشک دارای برچسب ممکن است برای برخی بیش از حد محکم باشد یا برای نیازهای شخص دیگر به اندازه کافی محکم نباشد.

ویژگی های بهترین تشک های تخت بیمارستان

درست مثل یک تشک سنتی ، یک تشک تختخوابی بیمارستانی خوب نیز باید پشتیبانی و راحتی مناسب را فراهم کند. باید به طور مداوم از بدن در همه نقاط پشتیبانی کند.

تنها راه برای دانستن اینکه تشک برای کسی مناسب است، آزمایش آن است.

در زیر برخی از بهترین گزینه های تشک تخت بیمارستان وجود دارد.

کف تشک باید دارای چندین منطقه با تراکم بالاتر برای از بین بردن فشار بر روی اعضای بدن در معرض خطر ایجاد زخم باشد.

تشک باید چند لایه و بادوام باشد و به راحتی تمیز شود و فشار بر روی بدن را کاهش دهد.

تشک ها دارای تراکم مختلف بیشتر یا کم تر برای راحتی و حمایت از وضعیت بیمار است

پوشش متحرک فاقد لاتکس، ضد باکتری، ضد قارچ و فاقد مواد حساسیت زا است

تشک حاوی فوم مجاز و دارای ضمانت استاندارد است.

تشک با توزیع مجدد وزن فرد به طور مساوی در سطح ، راحتی را فراهم می کند.

تشک در پنج سایز موجود است و شامل روکش تشک ضد آب می باشد.

تشک مقاوم در برابر مایعات دارای یک درج کف منحصر به فرد است.

لایه کف شامل سلولهای منفردی است که فشار را قطع می کند و به فرد اجازه می دهد احساس غوطه ور شدن در تخت را داشته باشد.

تشک ها پشتیبانی از لبه تخت را افزایش داده است تا نشستن و خارج شدن از تشک را برای افراد راحت تر کند. علاوه بر این ، تشک دارای یک پوشش قابل جدا شدن و قابل شستشو است.

تشک ها باید وزن های بالا را تحمل کند و دارای یک قسمت مخصوص پاشنه باشد.

لایه بالایی فوم در تشک از مناطقی با توزیع مجدد فشار متفاوت تشکیل شده است تا از زخم فشار جلوگیری کند.

لایه زیرین دارای برشهای افقی تمام طول است که دوام تشک را افزایش می دهد.

گردش خون را افزایش می دهد، باعث جلوگیری از شکستگی پوست و سبب تسکین درد از زخم های فشار شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.