نحوه انتخاب تخت بیمارستانی برای استفاده در منزل

نحوه انتخاب تخت بیمارستانی برای استفاده در منزل

خواب یا کمبود آن در سطح مولکولی بر مغز و بدن تأثیر می گذارد. بر تعادل انرژی، عملکرد فکری، هوشیاری و خلق و خوی تأثیر می گذارد. خواب سالم برای اینکه بهترین و سالم ترین عملکرد خود را داشته باشید یک ضرورت است. افرادی که از تخت بیمارستانی در خانه استفاده می کنند اغلب با داروها، بیماری و درد سر و کار دارند که همه اینها می تواند خواب با کیفیت را مختل کند. انتخاب تخت مناسب می تواند خواب راحتی را فراهم کند که به سلامت کلی شما کمک می کند. این راهنما تفاوت‌ های بین انواع تخت‌ های بیمارستانی مانند تخت سی پی آر، تخت جراحی و غیره را بیان کرده و بازخورد صادقانه مشتریان را به شما می‌ دهد.

تخت بیمارستانی برای منزل چیست؟

تخت بیمارستانی برای مراقبت در منزل دارای ویژگی هایی است که نیازهای افرادی را که در حال بهبودی پس از آسیب هستند یا باید زمان زیادی را در رختخواب بگذرانند برآورده کند. قابلیت تنظیم آن‌ ها باعث می‌شود که مناسب‌ تر از یک تخت استاندارد برای ارائه پشتیبانی راحت و توانمندسازی مراقبین برای ارائه مراقبت با کیفیت باشند.

انواع مختلف تخت های بیمارستانی چیست؟

3 نوع تخت بیمارستانی دستی، نیمه برقی و تمام برقی وجود دارد. در زیر، ما به شما تجزیه و تحلیل هر تخت را ارائه می دهیم.

تخت های دستی بیمارستانی

تخت‌ های بیمارستانی دستی ارزان‌ترین مدل‌ تخت بیمارستانی هستند و ویژگی‌ های کمتری نسبت به گزینه‌ های نیمه‌برقی یا تمام برقی دارند. یک تخت بیمارستانی دستی به یک مراقب نیاز دارد که از طریق میل لنگ دستی تنظیمات را انجام دهد، و این نوع تخت را در شرایطی که نیازی به تنظیمات مکرر نیست، مناسب‌تر باشد.

تخت های بیمارستانی نیمه برقی

تخت بیمارستانی نیمه برقی انتخاب خوبی برای افرادی است که به اندازه کافی تعادل خوبی دارند که نیازی به تنظیم ارتفاع تخت برای روشن و خاموش کردن آن نباشد. این سبک از تختخواب از تنظیمات برقی و دستی استفاده می کند، قسمت سر و پا معمولاً به صورت الکتریکی تنظیم می شود در حالی که ارتفاع با میل لنگ دستی تنظیم می شود.

نحوه انتخاب تخت بیمارستانی برای استفاده در منزل

تخت های بیمارستانی تمام برقی

تنظیم ارتفاع، سر و پا با فشار دادن یک دکمه روی تخت بیمارستانی تمام برقی انجام می شود. اگر بیمار بتواند موقعیت تخت را کنترل کند، اتکا به کمک مراقب را کاهش می دهد و استقلال و اعتماد به نفس خود را افزایش می دهد. اگر یک مراقب نزدیک نباشد، بیشتر تخت‌ های تمام برقی دارای ویژگی هستند که تخت را در موقعیت قفل می‌ کنند تا بیمار نتواند به طور تصادفی آن را به موقعیتی که می‌ تواند خطرناک باشد منتقل کند.

تخت های تخصصی چیست؟

تخت های بیمارستانی تخصصی تخت هایی هستند که برای رفع نیازهای بسیار خاص بیمار طراحی شده اند. برخی از تخت های تخصصی خطرات سقوط، وزن بیمار چاقی و طرح های غیر بالینی را بررسی می کنند.

تخت های تاشو

اگرچه تخت‌های بیمارستانی نیستند، اما تخت‌های تاشو دارای برخی از گزینه‌ های موقعیت‌ یابی مشابه تخت‌ های بیمارستانی هستند. گاهی اوقات از آنها به عنوان تخت‌ های نشسته یا تخت‌ های قابل تنظیم یاد می‌شود. آنها برای بسیاری از چیزهایی که یک فرد از تخت بیمارستان خانگی استفاده می کند، پشتیبانی راحت می کنند، مانند خواب، مطالعه، تماشای تلویزیون یا فقط استراحت. آنها بیشتر شبیه تخت های استاندارد هستند و می توان در اندازه های بزرگتر برای قرار دادن دو خواب سفارش داد. تا کنون، اکثر تخت‌ های قابل تنظیم کاملاً برقی هستند و برخی می‌توانند کاربران را از دراز کشیدن به ایستادن برای جابه‌جایی آسان سوق دهند. آنها انتخاب خوبی برای افرادی هستند که به دنبال برخی از ویژگی های تخت بیمارستانی هستند اما می خواهند ظاهر و احساس و گزینه های اندازه یک تخت سنتی را داشته باشند.

تخت کم ارتفاع

تخت‌ های کم ارتفاع برای افرادی که در معرض خطر سقوط قرار دارند ایده‌آل هستند، زیرا فاصله بین تخت و کف را کاهش می‌دهند و خطر آسیب ناشی از سقوط را کاهش می‌دهند. این تخت‌ها ورود و خروج کاربران را آسان‌ تر می‌کنند، که به حداقل رساندن فشار بر مراقب در حین انتقال کمک می‌کند. معمولاً ارتفاع به صورت الکتریکی تنظیم می‌شود و قابلیت تنظیم موقعیت شامل بالا بردن و خواباندن بخش‌های سر و پا، و امکان دراز کشیدن و نشستن ارگونومیک است.

تخت بیمارستانی لوکس

تخت‌ های لوکس بیمارستانی برای استفاده طولانی‌ مدت و سنگین ساخته شده‌اند که نیازهای بیماران و مراقبین مراقبت‌های حاد را برآورده می‌کند. ریل های جانبی، کاهش خطر گیر افتادن و آلارم های خروج بر ایمنی بیمار تمرکز می کنند. از مزایای تخت لوکس می توان به سهولت در ارائه خدمات درمانی با قابلیت مانور، قابلیت تنظیم ارتفاع الکتریکی و لیست لوازم جانبی موجود با این نوع تخت اشاره کرد. موقت در مقابل دائمی

اگر قرار است کاربر برای مدت طولانی در رختخواب از او مراقبت شود یا بیش از 15 ساعت در روز را در رختخواب سپری کند، یک تخت بیمارستانی خانگی تمام برقی راحتی و دوام طولانی مدت را فراهم می کند و در عین حال فشار فیزیکی را به حداقل می رساند. مراقبین آنها همچنین گران ترین مدل ها هستند. تخت‌ های دستی و نیمه برقی به مراقب بیشتری نیاز دارند و استقلال چندانی برای بیماران ایجاد نمی‌کنند، اما هزینه کمتری دارند و می‌توانند برای استفاده کوتاه‌ مدت مناسب‌ تر باشند.

تحرک بیمار

تحرک بیمار تأثیر بسزایی در انتخاب نوع تخت بیمارستانی خانگی دارد. یک تخت بسیار قابل تنظیم، چه برقی یا نیمه برقی، برای کاربرانی که روی پاهای خود ثابت نیستند و در هنگام جابجایی به داخل و خارج از تخت در معرض خطر افتادن هستند، که نمی‌توانند بدون کمک موقعیت خود را تغییر دهند، بهترین است. اگر بیمار بتواند بدون کمک از رختخواب برود و بیرون بیاید و در حالت ایستاده ثابت باشد، ممکن است نیازی به تخت بسیار قابل تنظیم نباشد. یک انتخاب مقرون به صرفه تر، تختی است که به صورت دستی تنظیم می شود

سخن پایانی

تخت بیمارستانی در خانه می‌تواند ابزار ارزشمندی برای ترویج استراحت و بهبودی باشد. چه در دوران نقاهت پس از آسیب دیدگی یا بستری شدن در بیمارستان، چه با محدودیت‌های حرکتی، می‌توانید با اضافه کردن تخت بیمارستانی در خانه، از سلامتی بهتر، افزایش استقلال و تأثیر مثبت بر کیفیت زندگی لذت ببرید.  با توجه به اینکه خواب یک عملکرد ضروری است، فضای خواب شما باید به شما کمک می کند تا بیشترین میزان استراحت را داشته باشید و مغز شما از استرس های روز بهبود می یابد. عملکرد و تصمیم گیری قطعاً تحت تأثیر کیفیت و کمیت خواب است. خواب مناسب به احساس هوشیاری و مثبت بودن بیشتر کمک می کند و به دفع بیماری و مبارزه با چالش های پزشکی کمک می کند. بعد از یک خواب خوب شبانه، عملکرد بهتری دارید و در تصمیم گیری بهتر عمل می کنید. خواب می تواند به شما کمک کند هوشیارتر، خوش بین باشید و با مردم بهتر کنار بیایید. خواب همچنین به بدن شما کمک می کند تا از بیماری جلوگیری کند. گزینه‌هایی را در تخت بیمارستان خانگی انتخاب کنید که به بهترین وجه نیازهای شما را برای راحتی و مراقبت برآورده می‌کند تا بهترین خواب ممکن و شفابخش و ترمیم‌کننده را تضمین کنید. ما انواع تخت‌های بیمارستانی را بررسی کرده‌ایم و از آنجایی که همه تخت‌ ها تشک اختصاصی خود را ندارند، مهم است که آنچه را که در یک تشک برای تخت بیمارستان خود نیاز دارید نیز در نظر بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.