تغذیه بیماران در بیمارستان

تغذیه بیماران در بیمارستان

وقتی افراد در بیمارستان ها بستری می شوند ، ما اغلب به مسائل پزشکی یا جراحی آنها توجه می کنیم.این نکته درست است ، اما نکته منفی این است که ما ممکن است توجه کافی به نیازهای غذایی آنها نداشته باشیم.

تغذیه مناسب نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ، بهبودی از بیماری و سلامتی مداوم دارد.البته تغذیه بیماران در بیمارستانها موضوعی جدی تری است.تغذیه مناسب نه تنها برای پیشگیری از بیماری مهم است ، بلکه برای روند بهبود نیز بسیار مهم است ، بنابراین بیمارستان ها باید هدف خود را برای تهیه حداقل تغذیه مناسب برای همه بیماران قرار دهند.

تأمین مواد غذایی مناسب در بیمارستان ، به دلیل نیازهای متنوع رژیم غذایی ، یک کار ویژه چالش برانگیز است.غذا نه تنها نیازهای غذایی فرد بستری شده را برآورده می کند ، بلکه باید برای گروه های سنی مختلف و همچنین برای شرایط پزشکی مختلف نیز مناسب باشد.بعلاوه غذای تهیه شده باید خوشمزه و در دسترس باشد.مهمتر از همه آن است که بیمار باید از خوردن آن غذا لذت ببرد.

بسیاری از بیماران بیمارستان به اندازه کافی غذا نمی خورند یا نمی توانند بخورند. برخی از اینها از مکمل های خوراکی بهره مند می شوند ، اما برخی دیگر به حمایت فعال تغذیه ای نیاز دارند. پس برای بیمارانی که نمی توانند به درستی غذا بخورند خرید مکمل بهترین راه است، چرا که با استفاده از انواع مکمل ها نیاز های تغذیه ای بیماران تا زمانی که نمی توانند به درستی غذا بخورند رفع خواهد شد.

جهت اطلاع از قیمت تخت ارتوپدی سه شکن با مجموعه توان زیست ارتباط برقرار کنید.

تغذیه افراد سالمند در بیمارستان

تغذیه افراد سالمند در بیمارستانتغذیه مناسب برای افراد مسن بستری شده در بیمارستان اهمیت بسیار زیادی دارد.تمرکز بیشتر روی تغذیه می تواند نتایج را در بیماران بستری بهبود بخشد.

برای بسیاری از افرادی که از نظر غذایی بسیار آسیب پذیر ارزیابی می شوند( مانند افراد مسن و یا کودکان) ، تغذیه مناسب به معنای تهیه وعده های غذایی کوچک ، پر انرژی و پر از مواد مغذی است.

همانطور که همه شما میدانید ، اکثر بیماران در بیمارستان به یک همراه نیاز دارند و این همراه معمولا از بستگان آن بیمار میباشد.البته برخی از بیماران تحت مراقبت های ویژه هستند و نیازی به همراه ندارند.اگر از بین بستگان شما ، فرد سالمندی در بیمارستان بستری است باید موارد زیر را برای غذا دادن به او در نظر بگیرید.

در ابتدا باید دریابید که آیا افراد سالخورده محدودیت غذایی دارند یا خیر.به عنوان مثال مواد زیر را در نظر بگیرید.

آیا آنها دیابت دارند؟ آیا به غذای خاصی حسایت دارند ؟ در جویدن و یا بلعیدن کدام یک از غذاها مشکل دارند؟ آیا آنها به مایعات زیاد نیاز دارند؟برای دریافت جواب این سوالات ، میتوانید از پرستار و یا خود بیمار سوال کنید.

هنگامی که میخواهید به افراد سالمند غذا بدهید ، مطمئن باشید که آنها در یک موقعیت راحت و قائم روی تخت بیمارستانی نشسته اند.برخی از افراد سالخورده قادر به تغذیه خود نیستند ، در این مواقع باید سعی کنید ، غذای آنها را در دهانشان بریزید.

افراد سالخورده به آرامی غذا میخورند ، برای همین ، زمان غذا دادن به آنها باید صبور باشید و مهمتر از همه هنگام غذا دادن به این افراد مهربان باشید ، بطوریکه طرف مقابل شما ، برای خوردن غذا اشتیاق پیدا کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.