نکات مهم برای خرید تخت جراحی

نکات مهم برای خرید تخت جراحی

نکات مهم برای خرید تخت جراحی

تخت های بیمارستانی انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها بسته به نوع کاربردشان در قسمت های مختلف بیمارستان مورد استفاده قرار می گیرند. از مهم ترین بخش های بیمارستان بخش مربوط به جراحی است که نیاز به تخت های به خصوصی دارد. این تخت ها کارایی های مختلفی دارند و نیاز پزشکان و بیماران را رفع می کنند. برای خرید تخت جراحی بهتر است با توجه به کارایی آن ها این محصول را انتخاب کنید. رعایت نکاتی در هنگام خرید این محصول باعث رفع نیاز مصرف کنندگان می شود. برای آشنایی با این نکات با ادامه ی مطالب همراه باشید.

خرید تخت جراحی

تخت های جراحی برای اتاق های عمل وسیله ای کاربردی به حساب می آید. این تخت ها در شرایطی که بیمار نیاز به حرکت دارد و یا باید بالا و پایین برود وسیله ای کاربردی محسوب می شود و کمک زیادی به بیماران می کند. در خرید تخت بیمارستانی در اولین گام وضعیت و فیزیک بیمار اهمیت زیادی دارد. در صورتی که بیمار به دلایلی مانند وخیم بودن وضعیت خود یا مشکلاتی مانند کما بیمار امکان هیچ گونه جا به جایی ندارد باید در انتخاب تخت دقت کرد. وضعیت جسمی و فیزیکی بیماران در این شرایط ایجاب می کند تخت هایی مورد استفاده قرار بگیرند که قابلیت های زیادی داشته باشند.

تخت های استاندارد تحمل وزن مشخصی را دارند. برای انتخاب تخت های جراحی با توجه به وزن بیماران باید مدل هایی را انتخاب کنید که در حین عمل جراحی دچار مشکلاتی از قبیل شکستگی نشوند زیرا در صورت بروز چنین اتفاقاتی امکان سقوط بیمار و وارد شدن خسارات جبران ناپذیری وجود دارد. برخی از عمل ها برای بیمارانی انجام می شود که اغلب وزن زیادی دارند در اینصورت باید در هنگام خرید تخت جراحی محصولاتی را انتخاب کنید که استحکام زیادی داشته باشند و بتوانند بیمارانی را که اضافه وزن شدید دارند جا به جا کرده و یا بالا و پایین ببرند.

نکات مهم برای خرید تخت جراحی

انواع تخت های جراحی

تخت ها تعداد شکن های مختلفی دارند. این شکن ها تعیین کننده ی وضعیت نهایی بیمار هستند و در صورتی که بیمار به دلیل عدم توانایی احتیاج به فعالیت خاصی از قیبل نیم خیز شدن داشت قسمت های تعبیه شده در این تخت با استفاده از کنترل های مخصوص به او برای انجام این فعالیت کمک می کند.

در صورت نیاز پرستاران نمی توانند بیماران را با وزن های متفاوت از تخت پایین بیاورند. تخت های مخصوص بیمارستان با تنظیماتی که در آن انجام می شود تا پایین ترین سطح ارتفاع می آیند و به بیماران کمک می کنند بتوانند از تخت بدون به وجود آمدن هر مشکلی پایین بیایند.

مدل های مختلف تخت جراحی مانند تخت های مکانیکی و برقی عرضه می شوند. قیمت تخت جراحی بر اساس کارایی آن ها تعیین می شود و تخت های برقی اغلب قیمت بالاتری دارند. تخت برقی هوشمند دارای موتورهایی است که شکن های آن از طریق ریموت کنترل حرکت کرده و یا بالا و پایین می شوند. پرستاران می توانند از طریق هندل و ادوات مکانیکی به راحتی این وسیله را به هر جهتی که می خواهند حرکت دهند و کار کردن با آن ها برای همراهان بیمار نیز کار دشواری به نظر نمی رسد.

تخت های هوشمند قابلیت های بسیاری دارد. تعداد زیادی شکن هایی که باعث حرکت تخت می شود، سیستم کنترل هوشمند، پخش موزیک و پشتیبانی از کارهای آزمایشگاهی، سیستم کمک به پرستار و برنامه های مراقبتی با خرید این تخت ها امکان پذیر است.

ویژگی های تخت های جراحی

از مهم ترین ویژگی تخت های جراحی استاندار بودن آن ها است این مدل تخت ها با نگهداری از بیماران به آن ها و پرستارها برای انجام برخی از فعالیت های مانند حرکت کمک می کنند. این تخت ها با در نظر گرفتن حساسیت هایی که اتاق های جراحی دارند طراحی و ساخته می شوند و هیچ قسمت تیزی در آن ها نیست. تخت های جراحی در مقابل خطراتی مانند اشتعال ایمن هستند. شرکت های سازنده سعی می کنند برای رفع مشکلاتی احتمالی در ساخت این تخت های جراحی تمهیدات جدیدی بیندیشند و برای رفع نگرانی خریداران خدمات پس از فروش منظمی را برای انواع محصولات خود از جمله تخت های جراحی در نظر می گیرند. ایمنی بالای الکتریکی و جلوگیری از برق گرفتگی از دیگر ویژگی های بارز تخت های بیمارستانی است. به دلیل استفاده ی آسان تر از این تخت ها استفاده از کنترل ها برای تنظیمات حرکتی در این محصول ضروری به نظر می رسد. به همین دلیل سازندگان آن سعی می کنند با در نظر گرفتن مشکلاتی که اتصالی و یا جرقه در سیستم های الکترونیکی به وجود می آورد ایمنی تخت ها را بالا ببرند و از وارد شدن صدماتی به بیماران جلوگیری کنند. استفاده از قطعاتی مانند تشک ها و چرخ های موسوم به آنتی استاتیک از وارد شدن هر گونه شوک و صدمه به بیماران جلوگیری می کند و تخت های استاندارد اینگونه امکانات را دارند.

تعبیه ی امکاناتی مانند ترمز گیر و ضربه گیر باعث بالا بردن سطح کیفی محصول می شود و چرخ ها را در هنگام حرکت به خوبی کنترل می کند. برای استفاده از چارد اکسیژن برای بیمارانی که نمی توانند هوای محیط را تنفس کنند نیز این تخت ها امکانات ویژه ای را در نظر گرفته است. از دیگر امکاناتی که باید در هنگام خرید تخت های جراحی به آن توجه داشت داشتن پایه ی سرم است. قدرت و کیفیتی که در ساخت موتور و جک به کار رفته است نیز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود.

نکات مهم برای خرید تخت جراحی

نتیجه گیری

تخت های بیمارستانی از جمله تجهیزات کاربردی برای همه ی مراکز درمانی است. انواع مختلف این تخت ها مانند تخت های جراحی با توجه به قابلیت هایی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند. برای تهیه ی انواع تخت های بیمارستانی به مراکز معتبر مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.