انواع تخت طبی

انواع تخت طبی

انواع تخت طبی

روند بهبودی بیماری که کاملاً یا تا حدی بی حرکت است ، به عوامل زیادی بستگی دارد. فرد می تواند در بیمارستان بستری شود یا تحت درمان باشد ، اما در هر صورت تختخواب پزشکی تضمین کننده راحتی است. به همین دلیل است که نیاز به تخت بیمارستانی، تخت بستری و به ویژه تختخواب های پزشکی بسیار زیاد است. در حال حاضر ، تخت های طبی بسیار کاربردی و مورد تقاضا هستند. آنها را می توان به طور مشروط به شش دسته اصلی تقسیم کرد.

1) با درایو مکانیکی: آنها دستگیره های خاصی دارند که به کمک آن ها ارتفاع ، سطح قسمت های پا و سر تنظیم می شود. همه تنظیمات به صورت دستی انجام می شود. این نوع ارزان ترین نوع است و برای بیماری که در موقعیت ثابت است و نیازی به حرکت مکرر ندارد ایده آل است. از مزایای این دسته می توان به موارد زیر اشاره کرد: سود اقتصادی از جمله معایب این دسته عبارتند از: تنظیم دستی موقعیت بیمار و قدرت سازمانی لازم است تا با استفاده از آن سازگار شود.

انواع تخت طبی

2) درایو نیمه برقی: عملکرد آنها تقریباً همان تخت های برقی است ، اما در طراحی آنها یک موتور وجود دارد که با آن می توانید موقعیت سر و پاها را تغییر دهید (بالا ، پایین). تخت های بیمارستانی نیمه برقی مجهز به کنترل از راه دور هستند که موقعیت پاها و بازوها را تنظیم می کند. بنابراین ، با فشار دادن دکمه می توانید موقعیت بخش ها را تغییر دهید. تنظیم قد به صورت دستی انجام می شود. اگر بیمار نیاز به تغییر ارتفاع هنگام خوابیدن دارد ، باید مدلی با درایو برقی کامل انتخاب شود. از مزایای تخت های طبی برقی می توان به موارد زیر اشاره کرد: هزینه قابل قبول ، بیشترین تنظیمات درخواستی (تغییر موقعیت سر و پاها) با فشار دادن یک دکمه روی کنترل از راه دور در دسترس است. عیب اصلی این دسته: تنظیم ارتفاع دستی.

3) برقی: آنها دارای یک کنترل از راه دور هستند که با آن می توانید نه تنها موقعیت قسمت های سر و پا ، بلکه ارتفاع را نیز تنظیم کنید. مزیت اصلی این مدل عدم کنترل دستی است و تنظیم با استفاده از یک درایو برقی انجام می شود. از معایب این نوع تخت بیمار می توان به قیمت بالاتر نسبت به تخت قبلی اشاره کرد.

4) تخت های طبی با راحتی بالا: گزینه های اضافی دارند که سطح راحتی و مراقبت بالایی را برای بیمار فراهم می کنند. قاب تخت هنگام حرکت محکم و پایدارتر است. کیفیت چرخ ها بالاتر است ، قطر بزرگتر است ، که باعث می شود حرکت نرم  شود. اکثر مدلهای این نوع وظیفه تنظیم چرخش سر را دارند تا موقعیت دقیق تری را ثابت کنند. طراحی تخت به گونه ای است که راحتی مطلوب را فراهم می کند. تنها عیب تخت های طبی با راحتی بالا قیمت آنهاست.

5) سطح پایین مناسب برای بیماران در معرض خطر افتادن از رختخواب: ارتفاع کم به طور قابل توجهی خطر آسیب را کاهش می دهد. آنها عملکردهای مشابه مدل های الکتریکی دارند. تفاوت فقط در قد است. ارتفاع کم تخت کارکنان را که نیاز به بلند کردن بیمار دارند کمک می کند.

6)برای بیماران دارای اضافه وزن (از 160 تا 500 کیلوگرم) طراحی شده می شود: این تخت ها پهن تر ، با دوام تر و دارای ویژگی های مشابه مدل های برقی هستند. تخت بیمارستان برای کسانی که نیاز به مراقبت دقیق تر دارند مناسب است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.