آموزش حرفه ای در مراقبت های اولیه سالمندان

مطالب ارائه شده در زیر حاصل یک مطالعه مقدماتی در مورد مراقبت از سالمندان می باشد که توسط شرکت توان زیست( عرضه کننده انواع تخت بیمارستانی ) ارائه شده است. شما خوانندگان گرامی میتوانید برای دریافت فایل زبان اصلی به انتهای مقاله مراجعه کنید.

چکیده
پیش زمینه  :
سیستم مراقبت سلامتی هلند با چالش های بزرگی در رابطه با تقاضا در مراقبت از سالمندان و مهارت های مورد نیاز پرستاران و پزشکان برای مواجه با این تقاضا روبرو میباشد  . در حال حاضر، تمرکز اصلی مراقبت های بهداشتی در هلند بر بیماری و درمان است . با این حال، سالمندان ( افراد ناتوان و ضعیف )   نیاز به مواقبت وحمایتی دارند تا وظایف روزانه و رفاهشان  را  در نظر گیرد  . بنابراین، متخصصین مراقبت های بهداشتی ، به ویژه کسانی که در مراقبت های اولیه نظیر: پزشکان و پرستاران عمومی تخصص دارند  ، با یک تغییر الگو در اهمیت درمان بیماری به ترویج سلامت ( پیری سالم ) به چالش کشیده میشوند  . برای تشخیص این تغییر در رفتار حرفه ای نیاز به تحصیلات تخصصی می باشد.  شواهد نشان می دهد که تحصیلات حرفه ای  ( IPE ) می تواند نقش مهمی را در ارتقای صلاحیت های حرفه ای به منظور ارائه مراقبت های سالمندان ایفا کند که به طور موثری ، یکپارچه و هماهنگ میباشد . با این حال ، IPE به ندرت در مراقبت های اولیه هلند مورد استفاده قرار میگرد  . بنابراین، هدف این مطالعه مقدماتی ، توسعه یک برنامه IPE برای پزشکان عمومی و پرستاران قراردادی و ارزیابی   احتمال یک برنامه IPE برای حرفه ای ها با زمینه های مختلف آموزشی و تاثیر آن بر تقسیم وظایف و مسئولیت های حرفه ای است .
روش ها :
ده پزشک عمومی و ده پرستار قراردادی از هشت شیوه مراقبتی در دو استان در شمال هلند، گرونینگن و درنته ( کل جمعیت 1.1 میلیون نفر(  در برنامه مقدماتی IPE  شرکت کردند . یک طرح از روش های مختلط که شامل روش های کمی و کیفی است برای ارزیابی برنامه  IPE مورد استفاده قرار گرفت .
نتایج  :
در طول برنامه ، وظایف و مسئولیت ها ، خصوصا، آن هایی که  مرتبط با  طرح مراقبتی هستند ، از پزشکان عمومی به  پرستاران قراردادی تغییر یافت.  نگرش شرکت کنندگان نسبت به افراد مسن ( مراقبت از آنها  ) تغییر یافت  و ابزار قراردادیی برای تنظیمات ضروری افراد مسن و بحث در مورد کاربرد داروهایشان ، به عنوان ارزش افزوده به توسعه طرح مراقبت در نظر گرفته شد .
نتیجه گیری  :
نتایج این مطالعه مقدماتی نشان می دهد که یک برنامه آموزش حرفه ای برای حرفه ای ها با پیش زمینه های مختلف آموزشی ( پزشکان عمومی و پرستاران قراردادی ) امکان پذیر است و دارای ارزش افزوده در تعریف جدید وظایف و مسئولیت ها در میان پزشکان عمومی و پرستاران قراردادی است .

 

پیش زمینه

سیستم مراقبت سلامت هلند با چالش های بزرگی در رابطه با نیاز مراقبت از سالمندان و صلاحیت های ضروری پرستاران و پزشکان برای مواجهه با این نیاز خصوصا در مراقبت های اولیه روبرو میباشد .اگرچه بخش های مختلف نشان میدهند صلاحیتهایی که در حال حاضر دارند  برای مواجهه با نیاز های پیچیده ی فزاینده ی سالمندان کافی نیست.تعداد افراد سالمند (کمتر از 65 سال)در هلند (با جمعیت کلی حدود 16.7 میلیون نفر) رشد سریعی از 2.5 میلیون به 4.1 میلیون در  سال 2030 خواهد داشت.بعلاوه ، احتمال دارد که ، تعداد افراد ناتوان بین سالهای 2010 تا 2030 از 650000 نفر به بیش از 1 میلیون نفر افزایش یابد .به طور تقریبی 95 درصد از افراد سالمند به طور مستقل زندگی میکنند و دارای پزشک عمومی هستند که به نوبه خود 25 درصد از سالمندانی که به تنهایی زندگی میکنند نا توان هستند . با افزایش رشد سالمندان ، نیاز مراقبت های پیچیده نیز افزایش خواهد یافت .در حال حاضر ، مراقبت سلامت در هلند عمدتا بر بیماری و درمان آن متمرکز است .بعلاوه ، سالمندان ناتوان نیاز های برآورده نشده ای را در رابطه با وظایف روزانه خود نشان میدهند.بنابراین ، متخصصان سلامت و مراقبت خصوصا در مراقبت های اولیه  با تغییر الگو در اهمیت درمان بیماری به ترویج سلامتی (پیری سالم ) روبرو میشوند . برای رویارویی با نیاز های سالمندان ناتوان و بهینه سازی وظایف روزانه شان ، در عین حال که هزینه های فزاینده را کنترل میکنیم ، یک سیستم مراقبتی به خوبی سازمان یافته و یکپارچه مورد نیاز است .مراقبت باید در محیط زندگی مطلوب سالمندان سازماندهی شوند تا در بیشترین موارد خانه شان باشد .این سیستم باید بر ابعاد زیر متمرکز شود :

*جلوگیری از مشکلات فیزیکی ، روانی و اجتماعی بر یک سطح فردی و گروهی .

*تشخیص اولیه و ارزیابی فراگیر از نیاز های روحی و فیزیکی

*انتقال تنظیمات فراگیر مراقبتی که پوشش دهنده محدوده گسترده ای از خدمات اجتماعی و مراقبت و سلامت هستند

*پیگیری وضعیت کنونی سالمندان

*تعامل موثر میان سالمندان و متخصصان به منظور قدرتمند سازی سالمندان در مدیریت و سازگاری با پیری

*ترویج پیری سالم و سلامت

به طور ایده آل ، متخصصان مراقبت های اولیه ، نظیر پرستارا ن قراردادی و پزشکان عمومی باید نقش محوری را در مراقبت از سالمندان ایفا کنند .پرستاران و پزشکان عمومی نقش کلیدی را در سیستم مراقبتی هلند و وظایفی نظیر نگهبانی برای سایر خدمات سازمانی و اجتماعی ایفا میکنند .تعداد قابل توجهی از پزشکان و پرستاران ، پرستاران قراردادی را در کار های خود خصوصا برای مراقبت از بیمارانی با بیماری مزمن به عبارت دیگر بیمارانی با دیابت ها یا /COPD آسم بکار میگیرند . مراقبت از این گروه ها بر اساس همکاری و هماهنگی میان پزشکان و پرستاران قراردادی استوار است و در بر گیرنده مسئولیت های به اشتراک گذارده شده و مشخصات  کافی مسئولیت های محول شده از پزشکان به پرستاران میباشد .همانطور که اشاره شد ، ارائه مراقبت به این گروه ها عمدتا بر درمان بیماری متمرکز است و با نیاز های سالمندان چند مرضی روبرو نمیشود .سازمان ارائه دهنده مراقبت برای بیماران پیچیده باید به منظور رویارویی با نیاز های جدی یکپارچه شود . برای تشخیص یک سیستم مراقبتی اولیه به خوبی سازمان یافته و کاملا یکپارچه  ، یک تغیی در رفتار حرفه ای ، خصوصا در حیطه های مراقبت پیشگیری /پیش فعالی ، هماهنگی مراقبت و ارتباط و هماهنگی با سالمند و سایر متخصصان ضروری است .علاوه بر این ، انتظار میرود که یک طراحی دوباره از وظایف و مسئولیت های پزشکان و پرستاران قراردادی باعث بهبود کیفیت مراقبت از سالمندان شود .رفتار حرفه ای به طور ناگسستنی مرتبط با تحصیلات متخصصان است .با این حال ،  برنامه های آموزشی برای تحصیلات ابتدایی و ثانویه برای متخصصان با  آموزش حرفه ای در مهارتهایی که برای سالمندان ضروری است متناسب نیست . تغییر رفتار حرفه ای و   ارائه  یک سیستم مراقبتی به خوبی سازمان یافته و کاملا یکپارچه با مسئولیت های مشترک و مشخصات کافی مسئولیت های محول شده نیازمند تحصیلات تخصصی است .

روش ها
مداخله
برنامه IPE ، بر اساس یک رویکرد سازنده و متشکل از چهار جلسه نیم روز ، توسعه داده شد   . رویکرد اجتماعی سازنده بر ماهیت مشترک   یادگیری تاکید دارد . آموزش ، یک فرایند فعال ، جاسازی شده در زمینه های اجتماعی و فیزیکی است که یادگیرنده گان شایستگی های خود ،را بر اساس صلاحیتهای قبلی میسازند. همکاری با دیگران فرصت هایی را  برای تعریف و یا اصلاح درک فراگیران و درک مشترک   با توجه به تقسیم وظایف و مسئولیت ها بین پزشکان و پرستاران ایجاد میکند  . در طول برنامه IPE ، پزشکان عمومی و پرستاران قراردادی خود را برای جلسات آموزشی به اشتراک گذاشته شده با خواندن متون مرتبط آماده میکنند  و GP و پرستار ان تکالیف خود را بر اساس موارد عملی تولید شده از تمرین های  محلی خود آماده میکنند   . کارشناسان ، سخنرانی های کوتاهی ارائه  دادند و جلسات عمومی را برگذار کردند  که در آن تکالیف عملی مورد بحث قرار گرفت   . نسخه های پیش نویس   برنامه IPE با گروه متخصص مورد مطالعه قرار گرفت ( پزشکان عمومی ، پرستاران قراردادی)    . هدف آموزشی این برنامه ، تعیین تغییر در وظایف و مسئولیت های GP به پرستار قراردادی بود. برای جلسات اهداف زیر مشخص شده بود

جلسه 1: : چشم اندازی در امداد و مراقبت از سالمندان .  هدف   این جلسه بررسی دانش و نگرش نسبت به مراقبت از سالمندان ، و  بررسی کاربرد جامع امداد مبتنی بر وب، بر اساس Intermed  بود ،’ شاخص گرونینگن فریلتی  ، و شاخص رفاه گرونینگن و جمع آوری داده های مربوط به قابلیت های پزشکی، روانی، و عملکرد و محدودیت ها ی تمام افراد مسن در شرکت برای شیوه های مراقبت های اولیه بود  .

جلسه 2 : طرح مراقبت.  هدف از جلسه دوم ، توسعه طرح مراقبت جامع بر اساس طرح مراقبت توسعه یافته توسط کالج هلندی از پزشکان عمومی   و یک ابزار عملی برای اولویت بندی نیازهای سالمندان و بحث در مورد استفاده از دارو ها بر اساس فراید و همکاران بود  .: بیماران بطور تجربی به پنج بخش قابل توجه  ( تقسیم بندی اولیه ) با نیازهای مختلف مرتبط با سلامت طبقه بندی شدند :  مشکلات حیاتی ، مقابله با مشکلات روانی ، مشکلات جسمی و تحرک ، مشکلات در حوزه های مختلف، و مشکلات ناشی از شدت ضعف.  این بخش ها با روابط معنی داری از جمله جنس، سن ، ضعف ، پیچیدگی زیستی روانی اجتماعی ، الویت های زندگی ، رفاه ، و سیستم های کنترل تصمیم تشخیص داده میشوند   . بخش بندی افراد مسن بر اساس نیازهای شان به پزشکان  و پرستاران  امکان مداخله فعالانه ، را نه تنها در سطح شخصی ، بلکه در سطح گروهی میدهد  . یک طرح مداخله فعال می تواند از مشکلات سلامتی در افراد مسن جلوگیری کند  و می تواند به بیماران کمک کند تا بیماری شان  از نظر مزمنی متوقف شود.  جلسه 4 : بازتاب و بازخورد در مورد برنامه IPE   . در این جلسه ، انتساب عملی پایانی (جلسه 3 )   مورد بحث و بازتاب قرار گرفت . علاوه بر این ، برنامه IPE با شرکت کنندگان ارزیابی شد و ملاقات هایی برای ارزیابی بیشتر تنظیم شد  .
شرکت کنندگان و فرآیند
یک نمونه متشکل از 10 پزشک عمومی و 10 پرستار قراردادی از هشت شیوه  مراقبت های اولیه در دو استان در شمال هلند، گرونینگن و درنته ( کل جمعیت 1.1 میلیون نفر ( شرکت کردند.  شش شیوه مراقبت های اولیه این پروژه در طول یک جلسه در یک بررسی در گرونینگن بر مراقبت از سالمندانی معرفی شد  که در آن شرکت داشتند . دو شیوه مراقبت اولیه ( در درنته ) توسط یکی از اعضای پروژه اعلام شد و مواد آموزشی دیگری دریافت کرد.  یک طرح از روش های مختلط شامل روش های کمی و کیفی برای ارزیابی   برنامه IPE مورد استفاده قرار گرفت.  تقسیم وظایف و مسئولیت های پزشکان عمومی و پرستاران قراردای با مقیاس VAS اندازه گیری شد.  شاخص های زیر اندازه گیری شدند : یافتن مورد ، ارزیابی عملکرد پزشکی و روانی   و ثبت آن ، دارو، توسعه یک طرح جامع مراقبت ، بحث با افراد مسن در مورد طرح مراقبتی ، اجرای طرح مراقبتی، مشاوره با  متخصصان بهداشت در مراقبت سلامتی و اجتماعی ، و نظارت بر مراقبت ( طرح . (

امتیاز هر شاخص می تواند از 0 ( وظایف و مسئولیت های پرستاران قراردادی ) تا 10 ( وظایف و مسئولیت های  GP  متغیر باشد .  به عنوان مثال، نمره پنج   نشان دهنده همکاری کامل بین GP و پرستاران قراردادی است  . شیوه های مراقبت اولیه (    GP  و پرستاران قراردادی ) برای میزان تقسیم وظایف و مسئولیت ها قبل و در طول   برنامه و برای تعیین تنظیمات آینده  خواسته شدند  . چهار مورد  از هشت شیوه مراقبت های اولیه پاسخ داده شدند  . کیفیت برنامه با استفاده از پرسشنامه توسعه یافته توسط موسسه Wenckebach با هدف بررسی برنامه های آموزشی اندازه گیری شد . این پرسشنامه بر اساس مدل کرک پاتریک از ارزشیابی برنامه های آموزشی  استوار است  و کیفیت شاخص های زیررا اندازه گیری میکند  : ارزش افزوده سخنرانی ها، وضوح، عملی بودن  و ارزش افزوده تکالیف عملی و تناسب این برنامه در تسهیل تغییر شیوه ها  . امتیاز   هر شاخص می تواند از 0 ( کاملا مخالف ) تا 5 ( کاملا موافق )   باشد.  علاوه بر پرکردن   پرسشنامه ، از شرکت کنندگان خواسته شد تا ویژگی های مثبت این برنامه راگزارش کنند  و توصیه هایی را برای  بهبود برنامه ارائه دهند  . میزان  پاسخ 60 ٪ بود.  ( N = 20 ) . در نهایت، مصاحبه های تلفنی نیمه ساختاری با شیوه های مراقبت اولیه ( پزشکان عمومی و پرستاران قراردادی ) انجام شد که موارد زیر را مورد خطاب قرار داد : انتظارات شرکت کنندگان با توجه به برنامه ، تغییرات در نگرش شان در رابطه با سالمندان و نگهداری از آنها  ، تناسب برنامه در جهت تسهیل تغییر شیوه ها ، تغییر و یا قصد تغییر وظایف و مسئولیت های GP و پرستاران قراردادی ، و مشاوره برای بهبود برنامه.  تمام مصاحبه ها با پزشکان و پرستاران قراردادی روی نوار  ضبط  و ذخیره شد.  شش مورد از هشت شیوه مراقبت های اولیه پاسخ دادند  ( میزان پاسخ 75 ٪ (   در مجموع ، شش GP و شش پرستار قراردادی مورد مصاحبه قرار گرفتند.
تحلیل و بررسی
داده های توصیفی اولیه از مقیاس VAS به منظور تجزیه و تحلیل   تقسیم وظایف و مسئولیت ها ی شیوه های مراقبت اولیه (   n= 4   ) قبل و در طول برنامه و برای فهرست کردن خواسته های شان   با توجه به تقسیم وظایف و مسئولیت ها ی آینده  مورد استفاده قرار گرفت   . سپس، میانگین نمره و انحراف استاندارد برای نمرات بدست آمده از  پرسشنامه کیفیت موسسه Wenckebach  محاسبه گردید .  پس از آن، نمرات برای هر جلسه محاسبه شد . در نهایت، مصاحبه های تلفنی ثبت  شده برای تجزیه و تحلیل رونویسی میشود  . دو محقق بطور مستقل به بررسی و گروه بندی داده ها یی پرداختند  که مصاحبه ها سازمان بندی کردند .

 

تایید اخلاقی
این پروژه با یک کمک مالی از ZonMW  ، ) مراقبت ملی برای برنامه سالمندان ,  310 300 003سازمان هلندی برای  تحقیقات و توسعه بهداشت) و همچنین توسط مرکز پزشکی دانشگاه گرونینگن ( UMCG )    تامین شد . این مطالعه برای  بررسی اخلاقی به هیئت مدیره    UMCG ارائه شد ، که موافقت لازم را کسب نکرد .
نتایج
وظایف و مسئولیت ها
در طول برنامه IPE ، تغییری در وظایف و مسئولیت پزشکان عمومی به پرستاران قراردادی در شیوه های مراقبت اولیه به خصوص با توجه به وظایف و مسئولیت های مربوط به طرح مراقبت صورت گرفت .  تغییر در وظایف و مسئولیت های بین GP و پرستاران قراردادی  در یافتن مورد و دارو در طول برنامه IPE رخ نمی دهد. علاوه بر این، در بسیاری از شیوه های مراقبت های اولیه نیاز به یک تغییر در مسئولیت ها و وظایف بزرگتر در فعالیت ها با توجه به طرح مراقبت از GP به   پرستاران قراردادی در آینده (جدول 1) وجود دارد.
کیفیت برنامه
میانگین نمرات کیفیت پرسشنامه مؤسسه  Wenckebach در سه شاخص در جلسه اول  و دوم از 3 ( نه موافق و نه مخالف ) تا 4 ( موافق   , ( متغیر بود . در جلسه سوم ، میانگین نمرات از 3 تا 2 ( مخالف ) (جدول 2 (   متغیر بود . با این حال، بیشترین انحراف میانگین  بطور قابل توجهی بزرگ است که  ، نشان   دهنده تنوع قابل توجهی در پاسخ های پاسخ دهندگان است  .
انتظارات
به رغم تمایل آنان به شرکت در برنامه IPE ، پنج تن از شرکت کنندگان مصاحبه ( N = 12 ) نشان دادند که هیچ انتظارات صریحی از برنامه IPE  ندارد . هفت شرکت کننده دیگر انتظاراتی را در ارتباط با یادگیری بیشتر در مورد استفاده از ابزار تریاژو یادگیری به منظور تفسیر و مدیریت داده ها در عملکرد افراد مسن در سه شیوه مراقبت های اولیه شان بیان کردند. همچنین انتظار می رود شرکت کنندگان ،  ابزار عملی و مداخلات مبتنی بر شواهد را  برای کنترل مشکلات خاص سالمندان ارائه دهند  .
تغییرات در نگرش
بسیاری از شرکت کنندگان مصاحبه نشان دادند که برنامه IPE نگرشش را نسبت به افراد مسن و برای مراقبت سالمندان تغییر داد. بینش های کلیدی از برنامه هایی به دست آمده که شامل اهمیت بکارگیری دیدگاه بیمار و به حساب آوردن آن در برنامه ریزی مراقبت است  ، که بجای حل مشکلات و واکنش نشان دادن ، پیش فعال و پیشگیرانه میباشد   ، توجه بیشتری را  به نیازهای افراد مسن به علت خطر چند مریضی معطوف میکند ، ونشان میدهد که  مراقبت از سالمندان چیزی  بیش از مدیریت بیماری است  . همچنین چهار شرکت کننده نشان داد که همکاری با رشته های دیگر و سایر مراقبت های اولیه منجر به تغییر در نگرش آنان نسبت به مراقبت از سالمندان میشود  .

تناسب برنامه و تغییر شیوه ها

بسیاری از شرکت کنندگان نشان دادند که سخنرانی ها و تکالیف عملی با توجه به ابزار امداد و طرح مراقبت ، تغییری را در وظایف و مسئولیت ها ی GP یا پرستار قرار دادی ایجاد میکند  . با این حال، اکثر شرکت کنندگان اشاره کردند که اطلاعات متمرکز تر و آموزش هایی در موارد زیر مورد نیاز است  : ابزار امداد، برنامه های مراقبت فردی ، ابزار عملی و مداخلات مبتنی بر شواهد برای کنترل مشکلات خاص در سالمندان ، و در دسترس بودن منابع سلامت و مراقبت و جامعه که می تواند در ارتباط با مراقبت های اولیه باشد . تمامی شرکت کنندگان در مصاحبه نشان دادند  که سخنرانی ها و تکالیف عملی بر تفکر در گروه ها ( بخش های سالمندان ) بیش از حد علمی است و به طور مستقیم برای عمل مراقبت های اولیه مناسب بود. موضوع دیگر که در جلسات آشکار بود این است که شرکت کنندگان نه روشی برای برخورد با بیماران پیچیده داشتند   ، و نه تعداد چنین بیمارانی مشخص بود.  یکی از شرکت کنندگان نشان داد که برنامه IPE هیچ ارزش افزوده ای ندارد  .

توصیه هایی برای بهبود برنامه
شرکت کنندگان ، پیشنهادات متعددی برای بهبود برنامه ارائه دادند   . دوازده نفر از شرکت کنندگان اطلاعات و آموزش های بیشتری در مورد کسب کردند  : تفسیر و مدیریت اطلاعات تولید شده توسط ابزار تریاژ ، توسعه برنامه های جامع مراقبت ، ابزارهای عملی و مداخلات مبتنی بر شواهد و مدارکی برای کنترل مشکلات خاص به افراد مسن، آموزش مهارت های ارتباطاتی ؛ سخنرانی و آموزش هایی درمورد داستانهای اخلاقی ، و اطلاعاتی در مورد  دسترس بودن منابع مراقبت های بهداشتی و جامعه مرتبط با مراقبت های اولیه . آنها همچنین نیاز به ابزارهای عملی برای پیشگیری و مدیریت ( بالقوه ) مشکلات سلامتی در سالمندان ( سطح فردی و سطح تقسیم بندی (  ابراز کردند .
نتیجه گیری و بحث
نتایج حاصل از این مطالعه مقدماتی نشان می دهد که آموزش برنامه ( IPE ) برای حرفه ای ها با سطوح مختلف آموزشی ، به ویژه، پزشکان عمومی و پرستاران قراردادی در مراقبت های اولیه ، امکان پذیر است و دارای ارزش افزوده به منظور تعریف جدیدی از وظایف و مسئولیت هاست  . در طول برنامه، وظایف و مسئولیت ها ، به ویژه ، با توجه به طرح مراقبت، از  GP به پرستاران قراردادی تغییر کرد  . این برنامه تاثیر مثبتی بر نگرش شرکت کنندگان نسبت به افراد مسن ( مراقبت ) داشت  ، و به ویژه ابزار تریا ژدارای ارزش افزوده در توسعه طرح مراقبت است   . با وجود این واقعیت   که برنامه IPE با همکاری نزدیک گروه متخصص توسعه داده شده ولی ، برنامه به طور کامل   انتظارات شرکت کنندگان را برآورده نمی کند . در طول برنامه ، به مدت چهار جلسه نیم روز، بود که  برای ارتقای دانش بسیار کوتاه بود  ، به عنوان مثال ، تفسیر   اطلاعات تولید شده توسط ابزار تریاژ . این برنامه  همچنین برای رسیدگی به نیازهای شرکت کنندگان با توجه به ابزارهای عملی و مداخلات مبتنی بر شواهد و مدارک برای رسیدگی به مشکلات خاص افراد مسن بسیار کم بود  . علاوه بر این، شرکت کنندگان ، اطلاعات موجود  در برنامه IPE را بیش از حد مختصر یافتند  ، و پزشکان ،  به اندازه کافی پرستاران قراردادی را از محتوای برنامه مطلع نساختند   . در واقع، این نکته دوم میتوانست انتظارات شرکت کنندگان و موفقیت های بعدی این برنامه را تحت تأثیر قرار دهد  . با این حال،   این یک مطالعه مقدماتی بود، و یکی از ویژگی های یک مطالعه مقدماتی این است که شرکت کنندگان هم مفعول  و هم توسعه دهندگان مداخله در همان زمان می باشند. نتایج حاصل از این مطالعه مقدماتی و پیشنهادات شرکت کنندگان در جهت بهبود استفاده می شود و با توسعه برنامه آموزش حرفه ای برای پزشکان عمومی و پرستاران قراردادی  سازگار است .
نقاط قوت و محدودیت ها
نقطه قوت   این مطالعه این است که این مطالعه اولین مطالعه در هلند است که بر آموزش حرفه ای در عملکرد مراقبت های اولیه متمرکز است  . نقطه قوت دیگر این بود که این برنامه با همکاری گروه های هدف مند ایجاد شده است.  با این حال، این مطالعه مقدماتی هم در مقیاس و هم دامنه محدود بود . بنابراین ، این یافته ها باید با دقت تفسیر شود . ابتدا، شرکت کنندگان از طریق شبکه ما انتخاب شدند و می توانند به عنوان نوآوران تعیین شوند  .  ثانیا، گروه مقایسه ای را   به کار نگرفتیم و تعداد شرکت کنندگان نیز محدود بود .  ثالثا ، مقیاس VAS برای سنجش تغییر در وظایف و مسئولیت های  GP به پرستاران قراردادی بکاربرده شد که  برای برنامه توسعه داده شد و هنوز در پژوهش ها معتبر شناخته نشده است . در نهایت، عوامل موثر بر تغییر وظایف و مسئولیت ها مورد بررسی قرار نگرفت و اثرات آن بر نتایج سیستم مراقبت های بهداشتی و بیماران در مطالعه مقدماتی گنجانده نشد .

یافته ها ی مرتبط با مطالعات دیگر
در دانش ما، اندکی از نوشته ها در مورد  آموزش حرفه ای مربوط به پزشکان عمومی و پرستاران قراردادی  در مراقبت های اولیه افراد مسن وجود دارد.  نتایج ما در ارتباط با تحقیقات محدود در یادگیری حرفه ای در مراقبت های اولیه و بررسی آموزش حرفه ای می باشد.  در همراهی با یک بررسی اخیر ریوز و همکاران   در مورد اثربخشی آموزش حرفه ای ، مطالعه مقدماتی ما نشان   دهنده تغییر در نگرش شرکت کنندگان و عملکرد آنهاست  : سطح 1 – 2/3 مدل کرک پاتریک.  همانطور که در بالا ذکر شد، تاثیر برنامه IPE در سیستم مراقبت های بهداشتی خود را و پیامدهای بیمار در آزمایش ما اندازه گیری نشد و بنابراین نمی تواند با یافته های سایر مطالعات مقایسه شود .  شرکت کنندگان در این مطالعه برخی از موانع در موفقیت برنامه IPE را در نوشته ها  ذکر کردند .. این موانع عبارتند از: هویت اجتماعی گروه های حرفه ای ، روابط سلسله مراتبی بین حرفه ای ها، کمبود وقت ، حجم کار، و فقدان انگیزه های مالی برای برنامه آموزشی و برای همکاری حرفه ای . علاوه بر این، عوامل مربوط به فرآیند و پیاده سازی حرفه ای و شیوه های تغییر از جمله : حمایت مدیریت ارشد، رهبری پویا، گنجاندن همه کارکنان،رویکرد پیشگیرانه برای جلوگیری از مقاومت و حفظ تغییرات  در طول و بعد از فرآیند پیاده سازی اولیه مهم می باشد

. با این حا ل، با وجود این مشکلات آغازی  ، همکاری و مشارکت بین حرفه ای ها در سیستم های بهداشت و درمان امروزی به طور فزاینده پیچیده  و بسیار مهم است . اگر چه مقالات نشان می دهد که ارتباط بین آموزش حرفه ای و همکاری حرفه ای روشن نیست ، ولی کار بر روشن تر شدن این ارتباط ارزشمند است.  نیازی برای توسعه تئوری محور و اجرای برنامه های آموزش حرفه ای ، همراه با پژوهشی با  کیفیت بالا وجود دارد.  پژوهش های آینده برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اثرات آموزش حرفه ای در سطح فردی ضروری است . یعنی اینکه، چگونه متخصصان آموزش هایی در شرایط ویژه ای گرفته و اینکه چرا بعضی دارای توانایی بیشتری نسبت به دیگران می باشند. همچنین تاثیر آن بر روی سطح سازمانی، یعنی چگونه عواملی همچون سازمان بهداشت، انگیزه های مالی، هزینه ها، و بازدهی بیمار سیستم مراقبت های بهداشتی را تحت تاثیر قرار می دهد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.