آشنایی با شرکت تجهیزات پزشکی

آشنایی با شرکت تجهیزات پزشکی

در این مقاله سعی داریم در مورد واحدهای تولیدکننده تجهیزات پزشکی صحبتی داشته باشیم. در ابتدا باید بگوییم که شرکت های تجهیزات پزشکی واحدهای خدماتی هستند که در زمینه تولید، توزیع، تجهیز، تعمیر و پشتیبانی از دستگاه ها و محصولات فعالیت دارند. از طرفی، تجهیزات پزشکی رشته ای است که ارتباط مستقیمی با پزشکان، بیمارستان ها، مطب ها، درمانگاه های کوچک و بزرگ و حتی مردم عادی دارد و مهم ترین رکن آن پروسه درمانی می باشد. بدون تجهیزات پزشکی، مراکز درمانی عملا با مشکلات زیادی مواجه می شوند و این موضوع اهمیت بالای این واحدها را میرساند طوری که رشته مهندسی پزشکی در سراسر دنیا علاقه مندان زیادی دارد. از طرفی، در دانشگاه های بسیار معتبر تدریس می شود و همه ساله فارغ التحصیلان زیادی دارد.

شاخه های تجهیزات پزشکی

تجهیزات پزشکی به خودی خود شاخه های مختلفی دارد از جمله:

تخت و هتلینگ بیمارستانی: که شامل تخت های بستری، تشک های طبی، انواع ترالی، کمد دارویی و…. می باشد.

تجهیزات مصرفی: شامل گاز، باند، انواع سرنگ، لباس و ملحفه های یکبارمصرف و….

سکوبندی: که شامل کابینت های آزمایشگاهی وپزشکی، انواع نصب سینک اسکراب و….

لوازم ارتوپدی: شامل انواع پوشش های ارتوپدی مثل کمربندها، مچ بندها، زانوبند و….

لوازم توانبخشی: شامل انواع ویلچر، انواع عصا، انواع وسایل تراکشن و ورزشی خاص و….

دستگاه های پزشکی: شامل دستگاه های قلبی، تنفسی، احیا، تصویربرداری، علایم حیاتی و…..

و……شاخه های فراوان دیگرکه عظمت وگستردگی این رشته را میرساند.

عملکرد یک شرکت تولید کننده هتلینگ و تجهیزات بیمارستانی

واحد تولیدی تجهیزات پزشکی در ابتدای کار برای اینکه بتواند به مراکزدرمانی فروش داشته باشند، باید مدارک ومجوزهایی ارايه بدهد و به همین دلیل باید مجوزهای لازم از قبیل وزارت بهداشت، اداره تجهیزات پزشکی، استاندارد، وزارت کار و….. را دریافت کند و داشته باشد که این به خودی خود مراحل بسیار زیادی دارد که بعدا به آن میپردازیم.

مورد بعدی راه اندازی خط تولید است که نیاز به آوردن دستگاه های مختلف از جمله موتورهای جوش، برش،کوره های رنگ، میزهای کار برای جوشکاری و برش کاری و اندازه گیری قطعات، خط تولید قطعات ای بی اس، قسمت های مونتاژ، قسمت تست وکنترل کیفی و…..

و بعد از تامین نیروی انسانی متخصص و کارآمد در قسمت های مختلف شرکت کار تولید، شروع می شود. هر شرکت علاوه بر قسمت طراحی و ساخت و تولید، نیاز به قسمت های اداری نیز دارد.

مدیریت که هسته مرکزی شرکت است و تمامی بخش ها تحت نظر این بخش فعالیت می کنند.

بخش اداری که کارهای اداری ثبت، پیگیری مجوزها، نامه نگاری و….را انجام می دهند.

بخش حسابداری که کارهای مالی نقل و انتقال ها حقوق ودستمزدها و….را انجام می دهند.

بخش فروش که کار بازاریابی، ویزیتوری، فروش، وکلا پیگیری مشتریان و….را انجام می دهند.

بخش کنترل کیفی که کار نظارت برتولیدات و هماهنگی محصولات با استانداردهای تولید را انجام می دهند که تحقیقات و فن آوری محصولات و… را برعهده دارد.

تولیدات یک شرکت تولیدکننده هتلینگ بیمارستانی

درادامه به معرفی تولیدات یک شرکت تولیدکننده هتلینگ بیمارستانی می پردازیم که شامل موارد زیر می باشد:

تخت بستری: که بنا به مدل و آپشن متفاوت هستند. این تخت ها برای استراحت و بستری بیماران در بخش های مختلف مثل بخش های ویژه، بخش های بستری، اطفال و…. مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین، این تخت ها در دو مدل الکتریکال و مکانیکال تولید می شوند.

انواع ترالی: که برای حمل و نقل دارو و تجهیزات پزشکی به کارمی روند. ترالی ها کاربردهای زیادی دارند و یک گروه خیلی مهم در یک مرکز درمانی هستند مثل،ترالی حمل دارو، حمل کپسول، احیا، پانسمان و……

انواع برانکارد: برای حمل و نقل بیمار که خود حیطه گسترده و مدل های مختلفی دارند مثال برانکارهای اورژانس و آمبولانس یا ترانسفر بخش بستری و….

انواع کمد: برای نگهداری دارو و تجهیزات تولید می شوند و دارای طبقات هستند و درب های شیشه ای ضدضربه در انواع مختلف از جمله استیل، ای بی اس و فلز ساخته می شوند.

انواع میز:که از اتاق جراحی گرفته تا بخش های بستری مورد استفاده میباشند. میزها مدل های مختلفی دارند، به عنوان مثال برای اتاق های عمل، میزهای استیل با طرح های مختلف برای کاربردهای جداگانه آماده می شوند یا میز اتاق بیمار که برای غذا خوردن استفاده می شوند و….

انواع تشک: جهت بستری، تخت اتاق عمل، برانکارد و…. استفاده می شوند. از فوم های درجه یک و روکش های مختلفی که قابلیت تمیز و ضدعفونی شدن را داشته باشند در این تشک استفاده می شود.

لاکر:کمدهای کوچک کنار تخت بیمار که برای وسایل همراه و بیمار استفاده می شوند و از جنس فلز یا ای بی اس در ساخت آن استفاده می شود.

تخت جراحی: برای عمل های جراحی در اتاق عمل از این تخت استفاده می کنند. این نوع تخت، در مدل های مختلف برای کاربردهای گوناگون تولید می شوند. تخت های کامل با آپشن های زیاد هستند و قادرند بیمار را به حالت های مختلف تغییر پوزیشن بدهند. از استیل بیشتر در تولید این تخت ها استفاده می شود که اکثرا اکسسوری های خاص خود را دارند و در مدل هایی مثل جراحی جنرال، ارتوپدی، زیبایی، چشم و….. به کار گرفته می شوند.

تخت های معاینه و تزریقات در مدل های مختلف تولید می شوند و برای مطب ها مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع صندلی برقی و یونیت که برای مصارف زیبایی، خونگیری، دندانپزشکی و….تولید می شوند و هم مکانیکال هم الکتریکال هستند.

انواع تابوره صندلی هایی پزشکی یا آزمایشگاهی چرخان هستندکه در تمامی بخش ها ومطب ها اصولا قابل استفاده هستند.

انواع پاراوان که پارتیشن هایی پارچه ای یا.. هستند و خیلی از محصولاتی که اگر بخواهیم کامل نام ببریم به خودی خود کتابی باید نوشته شود و این باعث میشود به عظمت این شاخه تولیدی پی ببریم.

در پایان، در قسمتی دیگر روند تولید، بازاریابی، فروش و خدمات توضیح داده خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.