کاربرد برانکارد تاشو چرخدار

کاربرد برانکارد تاشو چرخدار

کاربرد برانکارد تاشو چرخدار

در حال حاضر، آمبولانس یک حمل و نقل پزشکی رایج است که بیماران با آسیب دیدگی جدی را به مراکز درمانی یا بیمارستان ها منتقل می کنند. استفاده از تجهیزات پزشکی اولیه مانند برانکارد تاشو چرخدار در آمبولانس ها، ممکن است لازم باشد. برانکارد وسیله ای پزشکی است که توسط دو یا چند کارگر بهداشتی برای انتقال دستی بیمارانی که نیاز به مراقبت پزشکی دارند، استفاده می شود. با این حال، طراحی اساسی و محدودیت های عملکردی آن منجر به آسیب هایی هم در بیمار و هم در هنگام فرآیند حمل و نقل توسط پزشکان به وجود آمده است، گشته است. برای برطرف کردن این مشکل می توان از برانکارد چهار برابر، برانکارد تاشو چرخدار و برانکارد قابل حمل که دارای طراحی به روز هستند، استفاده کرد.

برانکارد تاشو چرخدار

شرکت توان زیست که عرضه کننده تخت بیمارستانی و تخت جراحی است، درباره ی طراحی برانکارد اطلاعات بیشتری خدمت شما عزیزان قرار می دهد.

انواع برانکارد

برانکارد دستگاه هایی است که کارکنان مراقبت های بهداشتی برای جابجایی بیمارانی که به مراقبت های پزشکی نیاز دارند استفاده می کنند. برانکارد را می توان به دسته های زیر تقسیم بندی کرد.

1-برانکارد ساده : برانکارد ساده نوعی برانکارد اساسی است که توسط دو یا چند نفر حمل می شود و غیر از جابجایی بیمار، هیچ ویژگی و عملکرد دیگری ندارند.

2-برانکارد تاشو : برانکارد تاشو متشکل از دو میله لولایی، دو قطب و یک سکوی پارچه ای برای بهبود قابلیت حمل و کاهش ذخیره سازی است.

3-برانکارد روان : از این برانکارد برای انتقال بیمار از طریق زمین های ناامن یا ناهموار (به عنوان مثال در کوه) استفاده می شود.

4-برانکارد چرخدار : برانکارد یک نفره است که می توان به کمک چرخ آن را به راحتی جابجا کرد.

امروزه مطالعات زیادی برای طراحی و یا توسعه مجدد برانکاردها جهت ایمن تر بودن و کاربردهای بیشتر آنان انجام می شود.

اجزای برانکارد تاشو چرخدار

1-چرخ ها : یکی از موضوعات مهم برای برانکاردهای تاشو، بررسی چرخ برانکارد است. در بعضی از چرخ ها به دلیل ناخالصی که در ساخت چرخ ها به کار می رود باعث ترک خوردن چرخ ها می شود.

از ویژگی های مهمی که در غربالگری چرخ ها باید به آن توجه کنیم، سازگار بودن آنان با سطح ناهموار، دوام، پایداری، طرفیت بار، هزینه و مناسب بودن اندازه چرخ ها است.

2-فولاد : از فولاد ضد زنگ به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و زیبایی ظاهری اغلب در ساخت و ساز برانکارد استفاده می شود. برخلاف فولاد ملایم، فولاد ضد زنگ تمایل به مقاومت کششی بالاتری دارد، همچنین این نوع فولاد قابلیت تراش و جوشکاری خوبی نیز دارد. گرچه هزینه بالای فولاد ضد زنگ یکی از معایب آن است، اما به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر کشش بالا و سهولت دسترسی، بیشتر از آن استفاده می کنند.

3-آلومینیوم : یکی از فلزاتی که می توان به راحتی آن را بدست آورد آلومینیوم است. آلومینیوم به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و چگالی کمی که در مقابل فولاد دارد، امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای آلومینیوم می توان به موارد زیادی از جمله در دسترس بودن بالا، مقاومت در برابر کشش خوب و هزینه کم اشاره کرد. ممکن است خواص آلومینیوم در اثر تغییر دما، تفییر کند.

4-چوب : از آنجا که تهیه چوب بسیار آسان است از آن در صنایع مختلف استفاده می شود. گرچه چوب در مقایسه با فلزات دوام چندانی ندارد، اما سبک تر است و می توان از آن برای قطعات کم اهمیت، استفاده کرد.

نکاتی که هنگام انتقال بیمار به برانکارد باید به آن توجه کنید

  • تعداد کارکنان مورد نیاز برای انتقال را باید مشخص کنید.
  • تختخواب را تا ارتفاع کار ایمن بالا و پایین کنید سپس ترمزها، ریل های محافظ پایین را قفل کنید و بیمار را در نزدیکی تخت محل انتقال قرار دهید.
  • برای کاهش اصطکاک یک صفحه در بالای صفحه کشویی قرار دهید.
  • بیمار را به طرف مقابل برانکارد بچرخانید و تخته کشویی را در زیر بیمار قرار دهید، به طوری که تخته بین بیمار و تخت باشد.
  • بیمار را به حالت خوابیده بچرخانید، اطمینان حاصل کنید که بیمار روی صفحه کشویی قرار دارد و پاها در حالت مستقیم قرار دارند.
  • برانکارد را به کنار تخت بیمار نزدیک کنید و آن را کمی پایین تر از تخت قرار دهید سپس ترمزهای برانکارد را قفل کنید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.