اهمیت استفاده از حفاظ تخت بیمارستانی

اهمیت استفاده از حفاظ تخت بیمارستانی

تخت های بیمارستانی یکی از سیستم ها و لوازم مهم وضروری در بیمارستان ها می باشد چرا که این وسیله لازمه ی راحتی و فرآیند درمان بیمار می باشد از این رو باید برای ساخت آن از یک طراحی اصولی و مناسب همچنین متریال با کیفیت استفاده نمود تا افراد نیازمند به این وسیله و یا بیماران، هنگام استفاده از آن احساس راحتی و آرامش داشته باشند. تخت های بیمارستانی در انواع مختلفی وجود دارند که ممکن است دارای سیستم های متفاوتی باشند از جمله تخت های معمولی، تخت دیالیز ، تخت جراحی و سایر تخت های بیمارستانی برای اهداف گوناگون . طراحی هایی که برای ساخت این تخت ها وجود دارد با توجه به نوع نیاز و هدفی که برای استفاده ی بیمار در نظر می باشد، انجام می پذیرد. شرکت توان زیست سپاهان تولید کننده ی انواع تخت های بیمارستانی الکترونیکی و فول الکترونیکی همچنین تجهیزات پزشکی پیشرفته ی وبروز می باشد که طی سالها تجربه ی موفقیت آمیز، نیاز بازار را به این محصولات بخوبی پاسخ داده است.

تخت های بیمارستانی باید بگونه ای طراحی و ساخته شوند که نهایت امنیت و آرامش را برای بیمار فراهم سازند و هیچگونه مشکلی در روند درمان برای بیمار ایجاد نکنند. یکی از مشکلات عمده ی افراد یا بهتر بگوییم بیمار، در زمان استفاده از این تخت ها، خطر افتادن و سقوط از تخت می باشد علاوه برآن امکان دارد بیمارانی نیز باشند که بدلیل ترس از افتادن و سقوط از تخت، نگرانی و استرس داشته باشند و همین امر آرامش آنها را بهم بریزد. استفاده از حفاظ برای این تخت ها می تواند بسیاری از این مشکلات را برای بیمار حل کند و احساس امنیت بیشتری به آنها بدهد. در این مقاله به اهمیت حفاظ برای تخت های بیمارستانی بیشترخواهیم پرداخت پس تا آخر مطالب با ما همراه باشید.

حفاظ تخت بیمارستانی

امروزه تخت های بیمارستانی نیز از پیشرفت و بروز بودن، بی نصیب نبوده اند و دارای سیستم های جدید برای رفاه هرچه بیشتربیماران و افراد استفاده کننده ، می باشند. ایجاد آرامش و امنیت اولین هدف و لازمه ی تولید تخت های بیمارستانی می باشد. مراکز درمانی از جمله بیمارستان ها، علاوه برتوجه به کیفیتی که تخت ها از نظر جنس باید داشته باشند، به میزان سطح امنیت و راحتی این تخت ها اهمیت زیادی می دهند تا بتوانند خدمت رسانی درست و مطلوبی ارائه دهند. استفاده از حفاظ برای تخت هایی که از حساسیت بالاتری نسبت به دیگر تخت های بیمارستانی دارند، بسیار مهم و حیاتی می باشد بنابراین از فاکتورهای مهمی که میتوان برای این تخت ها نام برد ، وجود ریل های محافظ می باشد که از افتادن و سقوط بیمار و فرد جلوگیری می کند. این یکی از موارد مهمی است که باید در اصول طراحی و ساخت تخت ها ی بیمارستانی باید رعایت شود. قیمت تخت بیمارستانی با توجه به میزان سیستم و فاکتورهایی که در آن تعبیه شده، تعیین می گردد. وجود حفاظ تخت بیمارستانی به بیمار کمک می کند تا در فرآیند درمان از امنیت و آرامش بالای برخوردار باشد.

نقش حفاظ تخت بیمارستانی در امنیت بیمار

همانطور که در مطلب بالا اشاره  نمودیم حفاظ تخت بیمارستانی برای تخت های بیمارستانی با هدف ایجاد امنیت و آسایش بیمار، بسیار ضروری و لازم می باشد حال می خواهیم درباره ی الزام این حفاظ ها و نقشی که ایفا می کند بیشتر بپردازیم. حفاظ هایی که برای تخت های بیمارستانی در نظر گرفته می شود اغلب از پروفیل آهن و آلومینیوم ساخته می شوند اما گاهی در بعضی از تخت ها، بخش هایی ازحفاظ ها از پلاستیک و مواد پلیمری مقاوم ساخته می شوند. این حفاظ ها دربرابر فشار مقاوم بوده و هیچ لغزشی در آن وجود ندارد که همین امر به بیمار در هنگام خواب و جابجایی و نشستن کمک می کند. ریل های محافظ، کاملا متحرک بوده و در صورت نیاز با فشار دادن دکمه مربوطه میتوان آن را براحتی باز و بسته نمود تا بیمار بتواند راحت حرکت کند. این ریل ها به نحوی بر روی تخت ها نصب می شوند تا بیشترین امنیت را برای بیمار فراهم سازند. بطور معمول این حفاظ ها در طرفین تخت و بالا و پایین تخت قرار می گیرند. ابعاد و اندازه ی حفاظ های تخت بیمارستانی متفاوت می باشد و از نظر طول و عرض و ارتفاع در سایز های مختلف طراحی و ساخته می شوند.

کاربرد حفاظ تخت بیمارستانی

وجود حفاظ برای تخت های بیمارستانی امری ضروری و حیاتی می باشد و به بیمار و سالمندان کمک می کند تا در هنگام بلند شدن و نشستن براحتی و بدون تحمل فشار و کمک دیگران از جای خود حرکت کند. بنابراین ریل های محافظ بسیار کاربردی و کارآمد واقع شده است و به حفظ امنیت و سلامت بیمار کمک بزرگی می کند. پس بطور کلی باید گفت حفاظ های تخت بیمارستانی علاوه بر ایجاد امنیت و حفظ آرامش بیمار، کمک می کند تا بیمار براحتی و آسانی در جای خود حرکت کند. این حفاظ ها در مواقعی که فرد از توان جسمانی کمی برخوردار باشد به هنگام حرکت و پایین آمدن از تخت می تواند نقش یک تکیه گاه محکم و مطمئن را برای او ایفا کند.

حفاظ های تخت های بیمارستانی  کاربرد های متعدد دارند از جمله برای تخت های بخش بستری کودکان و اطفال که بسیار مهم و بیش از هر جای دیگر ضروری می باشد چراکه کودکان بطور کلی دارای تحرک بیشتری نسبت به سایر سنین بزرگتراز خود می باشند و احتمال افتادن آنها از این تخت ها بسیار زیاد می باشد علاوه بر این در زمان خواب نیز کودکان از جای خود بسیار حرکت می کنند و می غلتند که این مسئله برای والدین نگرانی و استرس ایجاد می کند بنابراین استفاده از حفاظ برای تخت کودک هم سبب حفظ سلامت آنها می شود و هم سبب آرامش و خیال آسوده ی والدین می شود. از دیگر کاربردهای این حفاظ ها برای تخت های بیمارستانی در بخش اعصاب و روان می باشد چرا که بیماران به دلیل وجود اختلالات عصبی ممکن است دچار تنش های جسمی شوند و خطر آسیب دیدن آنها زیاد می باشد بنابراین وجود این حفاظ ها سبب می شود تا از ایجاد مشکل برای آنها جلوگیری شود. دیگر کاربرد این حفاظ ها، استفاده در مراکز درمانی بیماران دارای معلولیت ذهنی و جسمی  می باشد. این بیماران به سبب معلولیت جسمی دچار اختلالات حرکتی می باشند بنابراین وجود حفاظ برای تخت های درمان و نگهداری آنها به جهت جلوگیری از سقوط و آسیب دیدن آنها، بسیار حائز اهمیت و کارآمد می باشد.

پایان

حال که از اهمیت  وجود حفاظ برای تخت های بیمارستانی اطلاعات لازم را کسب نمودیم، باید بگوییم وجود این حفاظ ها برای تخت های بیمارستانی زمانی مثمر ثمر واقع می شود که از جنس مرغوب و با کیفیت همچنین با دوام و متناسب با هدفی که برای آن مد نظراست، طراحی و ساخته شده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.